השבוע נפטר הגה"צ מגיד מישרים רבי יעקב
גלינסקי זצ"ל משרידי ישיבת נובהרדוק. נכדיו לומדים בישיבת שובו בנים, וסיפר אחד
מהם שבאחת החופות הרב ניגש לרבי יעקב גלינסקי ואמר לו שראוי לנסוע אפילו עד סוף העולם
לשמוע את הדרשות שלך. ועכשיו כשסיפרו לרב בזימבבואה על פטירת הרב גלינסקי, הרב שיבח
אותו מאוד ואמר "איזה צדיק הוא היה", אמר שהוא היה יכול ללכת מעיר לעיר ולמסור
שיעורים כל היום ואחר כך לשבת וללמוד כל הלילה. נכדיו הם מחשובי ישיבת שובו בנים, משפיעים
ומוסרי שיעורים בדף היומי.
המקובל הרב דב קוק שליט"א
שני אברכים היו השבוע בטבריה אצל המקובל הרב
דב קוק שליט"א וראו אותו מתפלל תפילת העמידה במשך שלוש שעות, כשסיים התפילה שאלו
אותו על הרב אליעזר ברלנד, אז הוא כתב להם פתק בזה הלשון "הוא רבי אליעזר הגדול
שסובל בגלות של ישראל הקשה". ואחד מבני משפחתו אמר לנו שאף פעם הרב קוק לא התבטא
כזה ביטוי על שום צדיק אחר שהוא כמו תנא. לפני כמה שנים אחד האברכים אמר לרב קוק שהרב
ברלנד אמר לו לנסוע לקבר יוסף, ושאל האם יש סכנת נפשות בדבר? אמר לו הרב קוק
"הרב ברלנד הוא כמו אריה וכשהולכים אחרי אריה אין מה לפחד". וידוע שלפני
35 שנה הרב היה הולך ברגל לקבר יוסף בשכם יום יום בין הערבים ללא שום פחד.
חכם רבי שלום אברג'ל זצ"ל
ביום ראשון י"ח שבט נפטר חכם רבי שלום
אברג'ל זצ"ל. הרב אברג'ל היה אחד הגדולים שנלחמו לפתיחת ציון יוסף הצדיק בשכם.
והיה נכנס לכל קברי הצדיקים בשומרון בביטחון גדול, באחת הכניסות שאלו אותו אם יש לו
נשק, אמר כן! וכשיצאו מכפר "כיפל חארס" הוציא את הציציות ואמר "זה הנשק".
כל פעם שרבי שלום ראה את הרב בכותל היה אומר לו "בא נסע לשכם". היה נוהג
לשהות בראש השנה בקבר יוסף, וסיפר שיוסף הצדיק בא אליו בחלום ואמר לו "ראש השנה
שייך לרבי נחמן מברסלב" ומאז הוא נסע כל שנה לאומן.
האדמו"ר מטאלנא
לאחרונה אחד פגש את האדמו"ר מטאלנא ושאל
אותו על הרב, ענה ואמר "אני מתפלל על הרב שהוא יחזור לארץ".
הרב אשר דרוק שליט"א
אחד ביקש מהרב אשר דרוק שליט"א ממשפיעי
המוסר בדורנו לברך את הרב, אמר הרב דרוק "אני צריך שהרב יברך אותי ולא אני אותו,
לרב יש זכות הרבים שהוא החזיר הרבה בתשובה".
רבי עמוס גואטה שליט"א
פעם הצדיק רבי עמוס גואטה שליט"א מנתניה
שידוע כבעל מופתים וניסים ראה את הרב מגיע לבית מדרש בנתניה וכולם אחריו, אמר
"איך לא מפחדים להתקרב אליו? ראיתי את כל הפמליא של מעלה נכנסת איתו", ואחרי
שהוא דיבר עם הרב אמר הרב "זכינו להכיר עוד צדיק בדור".
הרב שלום ארוש שליט"א
ראש 'ישיבת חוט של חסד' הרב שלום ארוש שליט"א
מחבר הספרים הנפלאים בגן האמונה מתלמידיו הראשונים של מורינו הרב שליט"א ומגדולי
מחזירי התשובה בדורינו יצא השבוע לדרום אפריקה למסע חיזוק ליהודי המקום, וכן הוא צפוי
לנאום שם בפני כמה אלפי כושים בעניין 7 מצוות בני נח. ככה"נ הוא גם יזכה לראשונה
מאז שהרב יצא מהארץ להפגש שם עם מורינו הרב שליט"א. אי"ה בעלון הבא נרחיב
על כך.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
פקידת עקרות בזכות הרב
אברך ממרכז הארץ סיפר לנו ששתים עשרה שנים
לא היה לו ילדים והוא בא פעמיים לקבל ברכה מהרב. בפעם שניה הוא התחנן אליו מאוד וסיפר
איך שזה מאוד קשה לאשתו להיות בלי ילדים. אז הרב אמר "תזכה בקרוב לשלישיה".
ובאמת אשתו נפקדה בשלישיה כברכת הרב, אבל הרופאים אמרו שקיימת סכנה ולא כולם יחיו.
אז הוא חזר לרב וסיפר לו מה שהרופאים אמרו. הרב הוציא כסף נתן לו ואמר "אני קונה
את שלושתם". וברוך השם כל שלושת התינוקות נולדו בריאים ושלמים כנגד כל סכויים,
והיום יש לו שלוש ילדים בזכות הרב. (טלפון לאימות הדברים 050-4134148).
ולירושלים עירך ברחמים תשוב
אחד מאברכי הישיבה היה בצער גדול בגלל שהרב
כבר בתקופה ארוכה לא נמצא בירושלים ומסיבות כאלו ואחרות הגיע למצב שהוא חשב לעזוב את
ירושלים. וכך הסתובב בהתלבטות כשלושה חודשים ולבסוף החליט לעזוב את ירושלים. ואז בדרכו
ברחוב מצא פתאום על הרצפה דף צהוב ובו תפילה שנכתבה בכתב יד, היה זה כתב ידו של מורנו
הרב שליט"א. ובתפילה כתוב "זכני לגור כל ימי חיי בירושלים עיר הקודש כמו
שאנו מתפללים 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב' ובזכות זה אזכה לראות אותך פנים אל פנים
כמו שכתוב 'מתי אבוא ואראה פני אלוקים'". וראה בזה גילוי משמים, וחזר בו מההחלטה
לעזוב את ירושלים. ובזמן האחרון הרב הזכיר כמה פעמים את המעלה לגור בירושלים עיר הקודש
ואף אמר לכל אלה שהלכו אחריו לגור בביתר עילית שהגיע זמן לחזור לירושלים. והרב גם חיזק
את הישיבה קטנה "שערי תורה" ואת תלמוד תורה "נחמת ציון" בירושלים
ואמר לכל מי ששולח את ילדיו ללמוד שם שהוא לוקח אחריות על הילדים ומתפלל עליהם כל יום.
ובאמת לאחרונה נהיה התעוררות נפלאה בישיבות האלו של הרב וכולם לומדים ברציפות ואפילו
בחורים חלשים התחזקו.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מהנעשה ונשמע בזימבבואה
לאחרונה הרב עבר להתגורר בביתו של אחד ממקורביו
שגר שם, הבית נמצא ליד מיכרה היהלומים שספרנו עליו בגליון מס' 22. אנשים ששוהים שם
מספרים שהרב כל הזמן עוסק בלימוד התורה ובעבודת השם ללא הפסק, לא יושן יותר משעתיים
וכמעט לא אוכל וממשיך עם כוחותיו המופלאים כמו תמיד.
לפני כשבועיים הרב הזמין אליו שלושה אנשים
מחשובי הקהילה כדי לדבר איתם בנושאים הקשורים לקהילה. לאחר שחזרו לארץ הם סיפרו דברים
נפלאים שחוו בימים ששהו במקום וכך סיפרו: "אחרי 12 שעות טיסה, הגענו לביתו של
הרב ביום חמישי ט"ו בשבט וראינו בית גדול וכל הבית מלא ספריות עם המון המון ספרים.
אחרי כמה דקות הרב יצא אלינו עטוף בטלית ותפילין אחרי טבילה במקווה והיה נראה כמלאך
ה' צבקות, מרוב ההתרגשות לא יכלנו לדבר איתו ורק הורדנו דמעות. השעה הייתה שלוש בצהריים
והרב מיד יצא איתנו לשדה הקרוב להתבודדות. כל מי שהלך פעם עם הרב בשדה יודע שהרב הולך
במהירות ובדביקות בה' והולך מעל סלעים עליות וירידות כמו בחור צעיר וקשה להדביק את
קצב הליכתו. וכך הרב הלך איתנו. ובשעה ראשונה הוא רק שר איתנו "הושיעה את עמך..."
בדביקות נפלאה ובמאור פנים, ואחר כך שר כשעה וחצי "נכספה וגם כלתה נפשי... נפשי
לחצרות השם". הלכנו כבר כמה קילומטרים ולא רואים את הסוף, השדה לא נגמר. מידי
פעם עברנו ליד בקתות מעץ שהאפריקאים גרים בהם. אחרי ארבע שעות היינו כבר מאוד עייפים
והבנו שנצטרך גם לחזור את כל הדרך הארוכה, השעה הייתה כבר 7:00, זמן שקיעת החמה. ואז
הרב אמר "עכשיו מנחה", והתחלנו ביחד להגיד את הקרבנות של תפילת מנחה מילה
במילה עם הניגונים של הרב, והכל עדיין בהליכה ישירה. פתאום הרב נכנס לאיזה שביל שמוביל
לאחת הביקתות וכולנו אחריו, ראינו שם את המקומיים שגרים שם והרב המשיך ונכנס לעוד שביל
ועוד שביל ולא הבנו מה הרב מחפש. ואז הרב פנה שמאלה וראינו שם בור של מים, הרב רצה
ליטול ידיים לפני מנחה! פתאום יצאו אלינו כשלושים כושים והסתכלו עלינו ולא ידעו איך
להגיב, הם רואים את הרב עם טלית ותפילין ועוד 3 אנשים איתו, כנראה חשבו שנפלנו מהשמים.
הרב עומד שם ליד הבור ואין כלי לנטילת ידיים, ופתאום ראינו פחית ישנה והרב נטל ידיו
למנחה. התפלאנו שבמקום לחזור לשדה להתפלל הרב מצא שם פינה מול כל הכושים והתחיל תפילת
שמונה עשרה. שלושת רבעי שעה הרב מתפלל מילה במילה וכל הכושים רק מסתכלים ומחכים לראות
מה הולך לקרות. ובסיום התפילה הרב פנה משם והלך. המשכנו ללכת בשדה והרב שאל אותנו
"באנו מפה?" אמרנו כן! המשכנו ללכת ואחרי קצת זמן הבנו שהתבלבלנו כי השמש
היתה באותו כיוון. אז שאלנו את הרב והרב אמר לנו "הפוך", הסתובבנו והתחלנו
ללכת לכיוון השני. הולכים והולכים ואנחנו כבר לא יודעים אם בכלל הולכים לכיוון הנכון.
פתאום שמענו מוסיקת הרגאיי של האפריקאים מבין העצים. עברנו את המקום, ולפתע יצא אלינו
כושי ענק שיכור עם בקבוק ביד והתחיל ללכת אחרינו. אחרי מספר שניות התחיל להשתולל ולצעוק
עלינו, רעדנו מפחד ולא ידענו מה הוא הולך לעשות. ואז הרב הסתובב אליו בשיא הרוגע והתחיל
לצעוד לכיוונו, ואיך שהרב צעד רק שני צעדים השיכור התחיל לצעוק מפחד "נואו, נואו"
וברח. המשכנו ללכת ולשיר עד השעה 8. ואז הרב ראה שאנחנו עייפים ואמר לנו להתקשר למארח
שיבוא לאסוף אותנו ובינתיים המשכנו ללכת ושרנו "נר לרגלי דבריך..." עד שנהיה
חושך גמור ולא ראינו כלום. ונעמדנו בשדה להתפלל מעריב עם הניגונים הידועים של הרב,
וזה היה ממש כמו גן עדן, מתוק מדבש. וכשגמרנו להתפלל הגיע המארח לאסוף אותנו עם רכבו.
חזרנו לבית אחרי יותר מארבע שעות הליכה והיינו
מאוד עייפים, הרב נכנס לחדר והמארח אמר לנו "אתם חושבים שהרב עכשיו יישן עד הבוקר?".
מיד אחרי שעה וחצי הרב יצא לסלון והתחיל ללמוד בעיון גדול, ופתח עשרות ספרים עד שכל
השולחן היה מלא בספרים פתוחים. אחרי כמה שעות הרב הלך למקוה שיש שם בבית, וחזר והתחיל
איתנו זמירות הבוקר ושחרית בנץ. כל התפילה הרב עמד על רגליו. אחרי שחרית הרב הלך לנוח,
ואחרי שעה וחצי כבר קם והמשיך ללמוד עד שלוש בצהריים, אז הלך למקוה, ויצא עם בגדי השבת
ואמר "עכשיו הולכים לשדה". אחד מאיתנו שזכר את החום שהיה יום לפני זה בשעות
הצהריים בשדה, לקח איתו בקבוק קטן של מים לפני שיצאו. הרב אמר למארח "הפעם אנחנו
נלך על השביל ועוד שעה תבוא לאסוף אותנו איפה שנהיה". הלכנו כמו אתמול ושרנו
"נכספה וגם כלתה נפשי..." אחרי שעה המארח עוד לא הגיע והמשכנו ללכת. אחרי
שעה ורבע הרב אמר להתקשר אליו. היתה בעיה לא מובנת בקווי הטלפון ולא הצלחנו לתפוס אותו,
והמשכנו ללכת עם הרב כמעט שעתיים. המארח בינתיים חיפש אותנו בשדה ונסע הלוך חזור עד
המקום שהוא חשב שוודאי לא עברנו את המקום הזה. כבר הבנו שאם נחזור ברגל לא נספיק להגיע
לפני שבת. היה מאוד חם והאברך עם המים רצה לתת לרב לשתות ולא היה לנו כוס (ידוע שהרב
דיבר נגד שתיה ישר מבקבוק). אז הוא שפך לפקק והרב שתה מהפקק ואחר כך עוד פקק, ובפקק
השלישי הרב אמר לעצור, "אולי נעשה פה שבת ונצטרך את זה". המשכנו להתקדם יותר
רחוק מהבית עד שהלכנו כבר שלוש וחצי שעות. והרב אמר נעשה פה שבת מתחת לעצים, מה יכול
להיות? תוך כדי כך התקשרו לאחד מאיתנו מביתו בארץ להגיד 'שבת שלום' והרב מסר להם שיעור
במשך חצי שעה דרך הטלפון באש להבה ובשמחה כאילו הוא יושב כאן בירושלים ומוסר שיעור
לישיבה."
הביאו לנו הקלטה מהשיעור ובהקלטה שומעים את
ציוץ הציפורים ואת הרעשים של העצים שהם דורכים עליהם בדרך ההליכה. כאמור, זה היה ערב
שבת פרשת יתרו והרב דיבר על קבלת התורה וציטט גמרות מדרשים ספרי קבלה וכו' ואמר הרבה
דברי חיזוק על אמונה ועל גדולת הצדיקים. ואלו הם ציטוטים קטנים מהדקות הראשונות של
השיעור: "[כתוב על קבלת התורה] 'כל ההרים נעקרו ממקומותיהם', זה הרגע 'כל ההרים
נעקרו ממקומותיהם', כולם באו למדבר סיני כולם עפו למדבר סיני, אף אחד לא רצה לעזוב
את מדבר סיני 'למה תרצדון הרים גבנונים' אמרו 'כולכם תחזרו למקומות שלכם' ואז הר תבור
והר הכרמל לא הסכימו, תקראו את ההפטרה של פרשת בא 'חַי אָנִי נְאֻם הַמֶּלֶךְ ה' צְבָקוֹת
שְׁמוֹ' השם נשבע 'כִּי כְּתָבוֹר בֶּהָרִים וּכְכַרְמֶל בַּיָּם יָבוֹא' שהתבור והכרמל
לא ויתרו הם היו עקשנים, לא ויתרו בשום אופן (לא רצו) לעזוב את הצדיק, החידושי הרי"ם
אומר 'מה זה אבר מן החי? שאדם פורש את עצמו מהצדיק, כמו אבר שפורש את עצמו מהחי, כמו
שאמר רבי טרפון לרבי עקיבא 'כל הפורש ממך כפורש מן החיים', הצדיק הוא החיים שלנו הוא
החיים של הדור הוא החיים של כל הדורות, כל מי שפורש את עצמו מהצדיק הוא נקרא אבר מן
החי, אין לו חיות, החיות הוא רק אצל הצדיק, 'ויאמינו בשם ובמשה עבדו', 'וגם בך יאמינו
לעולם', 'בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלוקים על ההר הזה' שתזכו לעבוד את האלוקים,
מסביר ר' נתן בהלכות ברכת הריח ד' שכל המתן תורה זה רק כדי שיאמינו במשה רבינו, 'ישמע
כל העם בדַבְּרִי עמך וגם בך יאמינו לעולם', 'הנה אנכי כורת ברית, נגד כל עמך אעשה
נפלאות', הצדיק הוא עושה נפלאות בכל שנייה, בכל דקה הצדיק עושה נפלאות חדשות, הצדיק
יש לו כוח לפעול נפלאות כאלה שלא היו מבריאת העולם, כל יום הצדיק בורא את העולם מחדש,
'בראשית' זה 'ראש בית' הנקודה בהיכלו, עם הנקודה של האות ב' הוא ברא את כל העולמות,
הטיל את כל העולמות, 'בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ' עכשיו זה הרגע שה' בורא
שמים וארץ, זה הרגע שה' בורא מחדש את כל העולמות, את כל השחקים... כי אפילו אם אדם
נופל לשחקי השחקים הצדיק יכול להרים אותו, מ'קברות התאווה' הגיעו ל'הור ההר' איך שאדם
נופל לכיוון התאווה אז הוא עולה להור ההר, הרגע שהוא עושה תשובה אז זה מקפצה, זה קרש
קפיצה להקפיץ אותו לראש ההר, על המקום הוא עולה לראש ההר, אם אדם זוכה לקפיצה כזאת
אז הוא שומע את עשרת הדברות, רואה את ה'..."
אז הרב דיבר על דבורה הנביאה שכל הניצחון שלה
במלחמה היה ע"י שירה ואמר "אבל חזקיה לא ידע סוד השירה, לא ידע איך אומרים
שירה כי 'שירה' בגמטריא 'תפלה', תפילה אמיתית זה השירה, תפילה אמיתית זה שאדם שר שירים
לה', השירה אמיתית זה שהוא שר לה'". אז הרב התחיל לשיר "וערבה לה' מנחת יהודה
וירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות"... ואמר "אם שרים את זמירות בשבת, אומרים
'חי זקוף מך' אפשר להחיות את כל המתים..."
"דניאל, זרקו אותו ל-
1464 אריות, כל דקה הוא רכב על אריה אחר, אדם בא לעולם לרכוב על אריות כמו רפאל אנקווה
- הוא קבור במרוקו היינו שם - שהוא היה בשַׁיָרָה ואמר להם שבשבת צריך כל הקהל לעצור
אפילו שזה פיקוח נפש, אותו זה לא מעניין אין פיקוח נפש, הוא נמצא פה בין אריות בשדות
ביערות ימצא כאן איזה עץ עם קצת ענפים יש לו בקבוק מים הוא שתה מהפקק, עכשיו [נהיה
פה] כל השבת. [בסיפור של הרב אנקווה הוא ביקש שהם יורידו אותו באמצע המדבר כי הוא לא
רצה להמשיך לנסוע בשבת, אז] הגיע אריה ושמר עליו, אחרי שבת האריה נשכב תחתיו ורמז לו
'תעלה עלי' וכך הוא הגיע לשַׁיָרָה שהוא 'רכב על סוסי אש ברכב אש', אדם בא לעולם לרכוב
על סוסי אש ברכב אש, בנקרת הצור..."
אחרי 25 דקות כשהרב היה באמצע השיעור המארח
מצא אותם, וזה מה ששומעים בהקלטה "בכל רגע ורגע אדם יכול לעלות לשמים ולזכות ברכב
אש ובסוסי אש, שזה הסוד של נקרת הצור, היתה מערה אחת שזכו להיכנס אליה רק שני בני תמותה,
רק אליהו ומשה. משה צם פעמים ארבעים יום ואז גילה את המערה ובפעם השלישית הוא כבר היה
בשמים, ואליהו [צם] פעם אחת לארבעים יום, (שומעים: "הרב הוא הגיע") אה הנה
האוטו הגיע, אנחנו כבר שעתיים בשמש יוקדת אנחנו נעלה עכשיו לשמים עם סוסי אש ורכב אש,
עכשיו בעזרת ה' נהפכנו לאש להבה... עכשיו נשמע את עשרת הדברות ויהיו ניסים ונפלאות..."
סיפרו על השבת שהיתה להם עם הרב מעין עולם
הבא, תפילות ארוכות, שיעורים, שעות של זמירות שבת, ושהם לא ישכחו את זה לעולם.
"הצדיק אבד ואין איש
שם על לב" (ישעיה נז)
אנחנו לא מבינים כלל את כוונת הצדיקים ודרכיהם
הקדושות, ורק קצת רמזים אפשר לקבל מהתורה הקדושה וממה שהצדיקים בדורות הקודמים העבירו
לנו.
הרמ"ק הקדוש חיבר ספר הנקרא "ספר
הגירושין" שם הוא כותב את סודות התורה שנתגלו לו בזמן שהוא גירש את עצמו מביתו
בצפת והיה הולך בשדות ממקום למקום והיה מוריד נעלים ויושב על הסלעים להשתתף בגלות השכינה.
הרמ"ק כותב שם סודות גדולים על ספירת המלכות והשכינה הקדושה. ובספר "תומר
דבורה" הרמ"ק כותב בפרק תשיעי וז"ל "הֵיאָךְ יַרְגִּיל הָאָדָם
עַצְמוֹ בְּמִדַּת הַמַּלְכוּת... פֵּירְשׁוּ בְּסֵפֶר הַזּוֹהַר (ויקהל קצח ב) וְהִיא
חֲשׁוּבָה מְאֹד. יִגְלֶּה מִמָּקוֹם לְמָקוֹם לְשֵׁם שָׁמַיִם, וּבָזֶה יַעֲשֶׂה מֶרְכָּבָה
אֶל הַשְּׁכִינָה הַגּוֹלָה... וְיַכְנִיעַ לְבָבוֹ בַּגּוֹלָה וְיִתְקַשֵּׁר בַּתּוֹרָה,
וְאָז שְׁכִינָה עִמּוֹ, וְיַעֲשֶׂה לְעַצְמוֹ גֵּרוּשִׁין וְיִתְגָרֵשׁ מִבֵּית מְנוּחָתוֹ
תָּמִיד, כְּדֶרֶךְ שֶׁהָיוּ מִתְגָּרְשִׁים רַבִּי שִׁמְעוֹן וַחֲבֵרָיו מִבֵּיתָם
וְעוֹסְקִים בַּתּוֹרָה. וּמַה גַּם אִם יְכַתֵּת רַגְלָיו מִמָּקוֹם לְמָקוֹם בְּלִי
סוּס וַרֶכֶב, עָלָיו נֶאֱמַר (תהלים קמו ה), "שִׁבְרוֹ עַל ה' אֱלֹקָיו",
וּפֵירְשׁוּ בּוֹ (זוהר ויקהל קצ"ח א) לָשׁוֹן "שֶׁבֶר", שֶׁהוּא מְשַׁבֵּר
גּוּפוֹ לִכְבוֹד גָּבוֹהַּ" עכ"ל הרמ"ק.
הרי לנו שכמו שהשכינה כביכול אובדת בגלות והולכת
ממקום למקום כן הצדיקים הרוצים להתחבר אל ספירת המלכות מגרשים את עצמם מביתם והולכים
בשדות כאילו הם אובדים. ועיין בזוהר הקדוש פרשת אחרי מות (דף סט.) על הפסוק (ישעיה
נז) "הַצַּדִיק אָבָד וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב" שהצדיק נכנס לגלות עם השכינה
וכן נושע עם השכינה, וזה מה שכתוב "גִּילִי מְאֹד בַּת צִיּוֹן הָרִיעִי בַּת
יְרוּשָׁלַים הִנֵּה מַלְכֵּךְ יָבֹא לָךְ צַדִּיק וְנוֹשָׁע הוּא עָנִי וְרוֹכֵב עַל
חֲמוֹר" היינו הצדיק הוא נושע עיי"ש. וכן עיין בסיפורי מעשיות מעשה מאבידת
הבת מלך שהיא השכינה והשני למלך שהוא הצדיק שהלך אחריה להחזיר אותה למלך. ועיין בזוהר
משפטים רע"מ (קיד ע"ב) שאומר כשהצדיק חוזר מהגלות תבוא הגאולה כי שם בגלות
הצדיק מתחבר עם השכינה וכשהוא חוזר גם השכינה חוזרת עמו. ואמר שזה סוד מצות השבת אבידה,
שהצדיק שהוא בחינת משה יורד אחרי השכינה בגלות כמו"ש "לך רד" וע"י
זה הוא מחזיר את השכינה לבעלה. ולכן מצות ערי מקלט נסמכת למצות השבת אבידה כי ע"י
שהצדיק נרדף עד שהוא צריך לברוח ולהיכנס לגלות הוא מקבל את הכוח להוציא את עם ישראל
מהגלות כמו שהיה עם משה רבינו שע"י הבריחה למדיין הוא זכה להתגלוּת בסנה, קיבל
את הסימנים, וכשחזר הוציא את ישראל ממצרים, עיי"ש בזוהר.
הגאון הרב יהודה ברכה שליט"א ראש כולל
יחווה דעת אחרי שראה את העלון הקודם הראה לנו את ספרו "תורת יהודה" שיש שם
רשימה של כל הצדיקים מזמן דניאל הידועים לנו שנפגשו עם אריות או רכבו עליהם ואמר שכנראה
במהדורה הבאה הוא יצטרך להוסיף את הרב אליעזר ברלנד לרשימה. מובא בליקוטי מוהר"ן
תורה נ' שאריה רומז על שלימות שמירת הברית, כי מי שפגם בברית כתוב שכלב אוכל את קרבנו
אבל מי ששלם בבריתו אריה אוכל את קרבנו, ע"כ. וזה מה שאמר דוד לשאול להראות לו
שהוא היחיד שיכול לנצח את גולית ולהציל את עם ישראל מיד הפלישתים, כי זה שהוא ניצח
את האריה והדוב הוא סימן שהוא שלם בבריתו וה' בחר בו להציל את העם.
בענין השירה
כתוב בסנהדרין (סד ע"א) שהקב"ה רצה
לעשות חזקיהו משיח אבל מכיוון שהוא לא אמר שירה ה' לא עשהו משיח. מה כל כך חשוב בשירה?
מובא במגילת סתרים בכתב יד ר' אלטר טפליקער שע"י שירה כולם יבוטלו אליו וז"ל
"בסוף יתבטלו כולם אליו מחמת החן וההדר והאהבה והשתוקקות שיכספו וישתוקקו כולם
אליו עד שיתבטלו לפניו לגמרי... כולם ידורו סמוך אליו מחמת גודל ההשתוקקות אליו עד
שלא יוכלו להיות בלעדו... חכמת הניגון יהיה בקי בו מאוד מאוד ויגלה חדשות בחכמה זו
עד שתכלה נפשם של השומעים ניגונים שלו... וכולם יתבטלו אצלו בלי רעש ומלחמה רק מחמת
החן וההשתוקקות אליו... "
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
להביא את הרב ל- 100,000 בתים בארץ
מארגנים מקום באפריקה שבעז"ה תהיה אפשרות
לאברכים להגיע לרב בפורים. יש כאלה שכבר מתכוננים לנסוע אליו אבל לאלה שאינם יכולים
יש לכם אפשרות להביא את הרב אליכם הביתה! איך אפשר לאדם להביא את הרב לביתו? ע"י
שאומרים את התפילות שלו. רבינו אומר שרוח הצדיק נמצאת בספריו וע"י שלומדים את
ספריו או שאומרים את תפילותיו שהוא חיבר, אדם יכול בקלות למשוך את רוח הצדיק אליו.
ידוע שהרב כתב תפילות לכל חג וחיברו מהם את סידרת הספרים הנקראת "תפילה לעני".
כל מי שאמר את התפילות של הרב לפני חג מסוים יכול להעיד שלא ניתן להרגיש את קדושת החג
באמת בלי התפילות האלה. ממש מרגישים את רוח הצדיק בתוך הבית בתוך האדם ובתוך החג. הרב
אמר לאחד האברכים במרוקו להדפיס 100,000 תפילות לכל חג ולחלק אותם כדי שזה יגיע לכל
בית בארץ. הרב אז הזכיר את לשון המשנה (ראש השנה ג,ח) "וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים
משֶׁה יָדוֹ וְגָבַר יִשְׂרָאֵל' וגו' (שמות יז). וְכִי יָדָיו שֶׁל משֶׁה עוֹשׂוֹת
מִלְחָמָה אוֹ שׁוֹבְרוֹת מִלְחָמָה? אֶלָּא לוֹמַר לָךְ, כָּל זְמַן שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל
מִסְתַּכְּלִים כְּלַפֵּי מַעְלָה וּמְשַׁעְבְּדִין אֶת לִבָּם לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם
הָיוּ מִתְגַּבְּרִים". והרב אמר שאם יהיו 100,000 יהודים שאומרים את התפילות
האלה אז תהיה הגאולה. אחד מצדיקי הדור אמר שמבריאת העולם לא היו תפילות כאלה וגם לא
יהיו תפילות כאלה עד סוף כל הדורות. האברך לקח את דברי הרב ברצינות והדפיס את התפילות
של פורים. כל מי שרוצה להשתתף בעבודת הקודש הזו של הפצת ספרי הצדיק יכול לקנות כמות
של ספרים במחיר העלות ½2 שקל כל ספר ולהפיץ אותם לקרובי משפחה לבתי כנסיות וכדומה.
אין דבר גדול מזה! (להזמנות ובירורים 050-4143791)
צמאה נפשי
עלון צמאה נפשי נקלע לקשיים כלכליים, הרב שיבח
עלון זה ואמר "זה ממש הפה שלי", ולאחרונה בשיחה מדרום אפריקה הרב ציטט מעלון
צמאה נפשי כמה דיבורים. הרבה אנשים אומרים שהם מרגישים שהרב ממש מדבר אליהם דרך העלון.
ולכן מצוה להחזיקו ולסייעו.
תורמים ורואים ניסים
כמה סיפרו שתרמו לעלון "כנישתא חדא"
וראו ניסים בזכות זה. אחד סיפר שהיו לו חובות עצומים וידע מתוך שיעורים של הרב שכמה
שלאדם המצוקה כלכלית גדולה יותר כך הוא צריך להתגבר בנתינת צדקה, וכל מה שנותנים מקבלים
בחזרה בכפלי כפליים ובפרט כשנותנים לצדיקים כמ"ש "הנותן צדקה לצדיק מתברך
מיד", ושאפשר אפילו להוציא הלוואה כדי לתת צדקה, וכך הוא עשה. ואמר "רבונו
של עולם, אני אממן את עלון כנישתא חדא כמה פעמים בזכות הצדיק ואני אתרום 15,000 עותקים
ובעבור זה תעזור לי לצאת מהחובות ולפרנס את משפחתי", וסיפר שבסייעתא דשמיא ובדרך
נס גלוי הוא קיבל סכום כסף עצום שכיסה את החובות.
לכל מי שיש סיפור יכולים להודיע לנו ונפרסמו
בלי נדר.
קטע מהשיעור האחרון שנמסר בכ' שבט בבית הכנסת
ברח' עידו הנביא השייך לעניינינו
כל חודש טבת תמיד נמצאים בנקרת הצור
"אִתִּי מִלְּבָנוֹן כַּלָּה אִתִּי מִלְּבָנוֹן תָּבוֹאִי תָּשׁוּרִי מֵרֹאשׁ
אֲמָנָה מֵרֹאשׁ שְׂנִיר וְחֶרְמוֹן מִמְּעֹנוֹת אֲרָיוֹת מֵהַרְרֵי נְמֵרִים"
(שיר השירים ד,ח), אז כל העבודה של אדם זה תָּשׁוּרִי מֵרֹאשׁ אֲמָנָה, מֵהַרְרֵי נְמֵרִים,
שאדם יהיה בתוך אריות בתוך נמרים שהוא ילך להתבודד בתוך אריות, אדם צריך להתבודד בתוך
אריות לקיים את זה מִמְּעֹנוֹת אֲרָיוֹת מֵהַרְרֵי נְמֵרִים, דוד המלך [אמר]
"גם את הארי גם הדוב הכה עבדך" (שמואל א יז,לו) [הוא הכה] ארבע אריות ושלושה
דובים אז דב אחד אין שום בעיה, העיזים של ר' חנינא בן דוסא הביאו שני דובים, ושמשון
הגיבור כפיר אריות, פה הולכים בתוך אריות, כפיר אריות, בלי פחד הם לא עושים כלום זה
סתם שטויות סתם פחדים. הרא"ש אומר ב[פרק] המפקיד שאין דבר כזה, הם לא הורגים בן
אדם, אדם יכול ללכת בתוך אריות והאריות לא עושים שום דבר, הרא"ש אומר – אבל איך
ידע את זה – אנחנו יודעים את זה כי אנחנו גרים פה, כבר גרים פה לבנים משנת 1900 כבר
מאה שלושים שנה גרים פה, אבל מאיפה ידע הרא"ש לפני 700 מאות שנה, הרא"ש נמצא
בשנת פ"ז עוד 13 שנה זה כבר 700 שנה, איך הוא ידע שהאריות לא עושים שום דבר? לכן
הגמרא אומרת שאם אדם נופל לגוב האריות אין מעידים עליו, אפילו עם נחשים לא מעידים רק
אם איצצא הבור (עיי"ש בגמרא), כולו מלא נחשים, כשאין מקום אז הוא דורך על נחשים,
אבל סתם אריות ונחשים... מאדם צריך לפחד, ר' נתן אומר [בהלכות] מילה ה' סעיף כ"א
אדם זה דבר מסוכן, אדם זה חיה מסוכנת, נאצים, מחבלים, ערבים, ישמעאלים, אוכלי אדם,
החיה המסוכנת היחידה זה בני אדם, זו חיה הכי מסוכנת כי זה לא אדם זה נחש, אדם צריך
כל החיים לעבוד על עצמו לצאת מקליפת נחש, נחש בריח נחש עקלתון...
לא להפסיק לבכות
בט"ו בשבט הרב אמר שתוך שלושים יום הוא
ידע מה יהיה איתו אם הוא יחזור לארץ או ח"ו יישאר בגלות לעוד זמן ארוך. ואחד האברכים
שהיה שם אמר לנו "אנחנו צריכים ממש לבכות, זה לא מספיק לומר תיקון הכללי בשביל
הרב, אנחנו צריכים פשוט לבכות ולא להפסיק לבכות עד שהרב יחזור, וזה אפשרי, הרב יכול
לחזור היום, הכל תלוי בנו. וצריכים גם להרבות באמירת תיקון הכללי, הרב בעצמו אומר תיקון
הכללי שלוש פעמים כל יום אחרי מעריב מלבד תיקון הכללי שאחרי שחרית."
עצרת תפילה ובכייה
מארגנים עצרת תפילה ובכייה בכותל המערבי להרעיש
עולמות שמורנו הרב ישוב ארצה ועל הצרות שמתגברות מיום ליום בעם ישראל. כל אחד שאיכפת
לו חייב להשתתף ולשפוך דמעה. לפני גירוש גוש קטיף אמר הרב שאם אלף אנשים יאמרו כל התהילים
בכותל בצוותא לא תהיה גזירה, ואח"כ אמר לא שמעו בקולי אתם כמו נח שרק אח"כ
בוכים. כך כאן הרב אמר לאחד "אם תתפלל עלי חזק בכותל אני אחזור תוך יום",
וכל שכן תפילת רבים הֶן אֵ-ל כַּבִּיר לֹא יִמְאָס, וחלילה לנו לפספס עת רצון זו ולהגיד
אח"כ "למה לא בכינו". תאריך העצרת יום רביעי י"ב אדר א' בשעה
7:00 בערב. לבירורים 052-7642943 (זקוקים למתנדבים בעזרה וארגון) נא לברר על שינויים
לפני הגיעכם. איש בל יעדר!
שבת שלום – כנישתא חדא
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה