12 משטחים גדולים לקמחא דפסחא של אנ"ש.
יום שלישי, 31 במרץ 2015
צפו: חלוקת קמחא דפסחא לתלמידי הרב ברלנד בהולנד
12 משטחים גדולים לקמחא דפסחא של אנ"ש.
יום שני, 30 במרץ 2015
ההסכם עם אל-על לזימבבואה בוטל
למי שזוכר שנה שעברה זמן קצר אחרי שהרב הגיע לזימבבואה נחתם הסכם תעופה בין אל על לאתיופיאן איירליינס מה שהוריד את המחירים לזימבבואה כמעט בחצי!! ממחירים של 1500$ ויותר למחירים של סביבות 850$ כעת חצי שנה אחרי שהרב עזב בוטל ההסכם עם אל על מה שמראה בחוש שמשמיים כל ההסכם נועד בכלל לעזור לאנ״ש להגיע לרב במחירים יותר שפויים...
״קוד אל על יוסר מטיסות אתיופיאן איירליינס״
הסכם הקוד-שייר בין שתי החברות מוקפא מיידית בעקבות הלחימה באזור מפרץ סואץ. אל על: נוסעים עם כרטיסים יופנו למוקד אתיופיאן
חברת אל על הודיעה היום (ב') על הקפאת הסכם הקוד-שייר עם אתיופיאן איירליינס בשל השינויים במערך הטיסות שקבעה חברת התעופה האתיופית בעקבות המצב הביטחוני באזור תימן.
טיסות אתיופיאן הממריאות מהבירה אדיס-אבבה כוללות כעת מעבר מעל סודן ועצירת ביניים בקהיר, שני יעדים שנחשבים פחות בטוחים עבור נוסעים מישראל. בהודעת אל על נמסר כי ההחלטה להסיר את קוד החברה מטיסות אתיופיאן היא מיידית ונוסעיה שכבר רכשו כרטיסי טיסה יועברו לסיוע במוקדי השירות של החברה האתיופית.
בסוף השבוע האחרון איחרה בכמה שעות טיסת אתיופיאן לישראל לאחר שלא הורשתה להמריא מחשש לפגיעה במטוסים כתוצאה מתקיפת מדינות המפרץ את המורדים בתימן.
הסכם הקוד-שייר בין אל על ואתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הגדולה באפריקה, נחתם בראשית 2014 במטרה להרחיב את רשת יעדי החברה באפריקה, לאחר ששירותי הביטחון של ישראל הטילו עליה מגבלות נחיתה ביבשת השחורה. כחלק מההסכם, אתיופיאן כמעט שילשה את מספר טיסותיה בקו אדיס-אבבה-ת"א מחמש טיסות בשבוע ל-14 במטוסי בואינג 737.
יום ראשון, 29 במרץ 2015
כנישתא חדא גליון 40 חודש ניסן תשע"ה!!!!!
יום שישי, 27 במרץ 2015
תלמידי הרב עוברים לכפר חדש בהולנד
היום יום שישי תלמידי הרב ברלנד עוברים לכפר נופש חדש בהולד. שם ככה"נ ישארו לחג הפסח.
מיד לאחר שהאוטובוסים יצאו מהכפר עם כל תלמידי הרב קרה הפסקת חשבל בכל העיר אמסטרדם. כבר כמה שעות מנסים לאתר את הבעיה ולסדר אותו, אך אין להם הסבר.
הפסקת חשמל בכל אמסטרדם!
"צדיק יוצא מהעיר, פנה הודה, פנה זיוה, פנה הדרה"
תלמידיו של הצדיק הגאון הרב ברלנד שיתארחו בכפר נופש באמסטרדם גורשו מהכפר נופש הרב היתבטא שאם יסלקו את תלמידיו משם יקרה אסון ועכשיו שומעים בכלי התקשורת באמסטדם על הפסקת חשמל בכל אמסטרדם שאין לה הסבר ...
סוד החשמל = הצדיק בגלות כבה האור באמסטרדם..
מכת חושך ואז יציאת מצרים
פרשת צו מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
איך זוכים להתמיד את ההתלהבות בעבודת ה'?
פרשת צו מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה"
הנשמה באה מן העליונים, הנשמה ירדה לעולם כדי לעמוד בניסיונות "נשמה שנתתי בי היא טהורה...".
הנשמה היא למעלה מן המלאכים, היא נבראה לפני המלאכים, לעתיד לבוא, כל אחד יהיה לו ממשלה על המלאכים. המלאכים לא יכולים לעלות מדרגה לדרגה אלא כמו שה' ברא אותם בתחילת הבריאה כך הם נשארים לנצח נצחים.
ואדם כדי שהוא יעלה מדרגה לדרגה הוא צריך לקחת את כל התאוות שבוערות בו ולהפוך אותם לשלהבות אש, "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" לשלהבות אש לה' יתברך בשביל זה נבראה הנשמה ולכן היא גדולה מן המלאכים.
הרבי אומר בתורה קנ"ח: "כמה בני אדם סיפרו, שראו לפעמים אש בוער מרחוק, וקרבו לשם ולא היה כלום...
כמו כן יש כמה בני אדם, שלפעמים נבער ליבו לה' יתברך ומתחיל בעבודת ה' יתברך, ולאחר שעה נתבטל וחוזר לקדמותו..."
אדם יש לו התלהבות יש לו אש, אחרי כן ההתלהבות פגה, למה ההתלהבות פרחה לי? למה ההתלהבות נמוגה לי? למה התנדפה לי? באתי עם כזאת תמימות התלהבות עם כזאת חמימות אש להבה לה' פתאום זה נעלם לי, נלקח לי, לא חטאתי לא עוויתי לא פשעתי... רבינו אומר כי זה היה שום דבר! זה היה דימיון זה בכלל לא נקרא התלהבות! זה דבר טוב נקודה טובה שיש התלהבות אבל לא יותר מזה. אם אדם רוצה להגיע להתלהבות אמיתית לחמימות הלב בתפילה חמימות הלב בלימוד זה עבודה עמוקה עמוקה! כל התלהבות שיש לבן אדם זה סתם עורבא פרח. זה טוב שאדם מתלהב זה עדיף מאשר שיהיה בול עץ, חתיכת אבן אבל זה לא יעזור לו כלום עד שלא יקבל את ההתלהבות הפנימית התלהבות עם דעת, התלהבות עם עומק, עם שכל עמוק.
אדם יידע שצריך להגיע להתלהבות פנימית עמוקה שזה יהיה "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה" אש תמיד שלא תפסוק, אדם חושב שיש לו התלהבות, זהו הוא כבר יהיה משה רבינו תוך יום הוא יראה את אליהו הנביא... אבל אם הוא היה יודע שההתלהבות לאט לאט תפוג לו, תפרח אז הוא היה מתחיל להעמיק וזה מה שרבינו אומר שלפעמים אדם בוער ליבו לה' יתברך ומתחיל בעבודת ה' מתלהב שמח רוקד, באמת יש על מה לרקוד יש על מה לשמוח יש על מה לרקוד 120 שנה ללא הרף.
אדם חזר בתשובה, בא מפה בא משם, עזב את כל העבודות זרות... ברוך ה' ודאי שזה
שמחה - "שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב" - אבל כמה אפשר לרקוד יום או יומיים אם זה לא אש תמיד אם זה לא אש פנימית אם הוא לא עובד על המידות בעומק לומד גמרא בעומק אם הוא לא עובד על ה"והשבות אל לבבך" אז לא יעזור לו כלום הוא לא עושה חור בלב הוא לא עושה מקום לאש שהאש תאחז בו, שיהיה לו אש תמיד.
אדם בוער, מה אתה בוער? זה בערה אמיתית? זה בערה אמיתית מעומק הלב? הרי זה בערה לרגע, יש לך עכשיו דמים רותחים, דמים סוערים אז אתה בוער לה' עוד מעט הדמים ישקטו הבערה תגמר וגמרנו. אחד בוער חודש, אחד שנה, אבל אחרי זה... זה נגמר. הרבי אומר בתורה כ"א שתהא שלהבת הלב עולה מאליה, איך מגיעים לשלהבת
הלב? מה מבעיר את הלב? מה מדליק את הלב? - מה שמדליק את הלב זה רק השכל, מה שמניע את הלב זה התנועה של השכל , אדם חושב מבין את הגמרא עמוק אז השכל מתנועע ומוליד חום בלב.
אם אדם רוצה שיהיה לו שכל שתהא השלהבת עולה מאליה, שיהיה לו אש בלב, שיהיה לו בערה אמיתית, דבר ראשון צריך לראות בכל הכח להתחיל ללמוד תורה, ולדעת שמה שרבינו רוצה מאיתנו זה רק את השכל, כי רק השכל יטהר את הלב, רק השכל יכול להביא לנו התלהבות הלב, להביא לנו את הטהרה ללב! אם אין שכל אם אין לימוד בעיון, אז אדם מתלהב יום יומיים ואחרי זה הוא יכול ליפול כאלה נפילות הוא לא ידע מאיפה הנפילות האלה, אז כל מה שבא לאדם בלי לימוד תורה כל הדברים האלה כל ההתלהבויות הם ישר נעלמים ורק שאדם לומד תורה ומעמיק באמת יזכה להתלהבות אמיתית ויזכה ל"אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה".
יום שלישי, 24 במרץ 2015
דחוף! לבקשת הרב ברלנד כל אחד יגיד עכשיו 40 תיקון הכללי!
לבקשת הרב יש לכל אחד לקרוא עד מחר ב9 בבוקר 40 תיקון הכללי כדי שלא יעבירו אותנו מהכפר הנוכחי כי אם יעבירו יקרה אסון!!!!!
אלה מילים מפי הצדיק, אז בבקשה מי שלוקח עליו תיקון שיגיד כדי שנגיע ל40 תיקונים הכי מהר שיש!!!!
יום שני, 23 במרץ 2015
יום ראשון, 22 במרץ 2015
יום שבת, 21 במרץ 2015
יום שישי, 20 במרץ 2015
תפילה לחודש ניסן תשע"ה שחיבר מורנו הרב שליט"א
רבונו של עולם כל יכול בהגיע מולד ניסן ביום שישי 11:22 3 חלקים
סוד פי שניים כי חודש ניסן שבו נעשו כל הנסים והנפלאות לעם ישראל שהוא בבחינת פי שניים יותר מכל החודשים כמו שנאמר החודש הזה לכם ראש חודשים ראשון הוא לחודשי השנה חודש שבעשרה בו שהוא בבחינת יום הכפורים שנפטרה מרים שבה נלקחה לשמי מרומים עד אין סוף כפרה כמו ביום הכפורים
ובזכות מרים הנביאה ומשה רבנו שבקע...
שאר התפילה הרב לא כתב אלא אמר בעל פה עם הציבור מילה במילה.
חתונה עם הרב בהולנד בעוד חצי שעה
כתובת האולם:
Wemeldinge hotle
Noordelijke achterweg 62
Wemeldimge
4424 EG
תפילה לחודש ניסן
תפילה לחודש ניסן מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
רבונו של עולם במולד חודש ניסן חודש הנסים והנפלאות שבו יצאנו ממצרים ובו אנו יוצאים מכל הגליות ושבו הכנענו את י"א אלופי עשו "ומקול הלילא פקע איגרא" (פסחים פ"ה ע"ב). בחודש קדוש ונורא זה שמתחיל מהמולד שיהיה ביום (שישי 12:22 בצהריים), ומאותו רגע של המולד נזכה להכניע י"א אלופי עשו = 11 ולומר (יהושע י' י"ב): שֶׁמֶשׁ = 640 בְּגִבעוֹן = 133 דּוֹם = 50 וְיָרֵחַ = 224 בְּעֵמֶק = 212 אַיָּלוֹן = 97 וַיִּדּוֹם = 66 הַשֶּׁמֶשׁ = 645 וְיָרֵחַ = 224 עָמָד = 114 עַד = 74 יִקּוֹם = 156 גּוֹי = 19 אוֹיְבָיו = 36 (סה"כ 2700). ובזכות המולד הקדוש והנורא הזה קיים בי את הפסוק (בראשית ו' ג') "בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" שעי"ז מתייחדים חמה ולבנה, בפרט ברגע המולד, והלבנה מקבלת את אור החמה שהוא 7X7X7 בשלמות ואז אורה כאור החמה, כמו שנאמר (זכריה ד' ב') "וְגֻלָּהּ עַל רֹאשָׁהּ וְשִׁבְעָה נֵרֹתֶיהָ עָלֶיהָ שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת לַנֵּרוֹת אֲשֶׁר עַל רֹאשָׁהּ" שהם 7X7X7 סוד "בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" שמשה מהתורה מניין והרי משה כתוב 647 פעמים בתורה הקדושה ומה השאלה משה מן התורה מניין? אלא שמשה זכה להאיר בשבעתיים כפול שבע שהם שרש נשמתו הקדושה והנוראה, כי שרש נשמת משה שהיא 7X7X7 נעוצה בשרש נשמת אברהם שנאמר לו (בראשית יב' א') "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ" = 343 = 7X7X7 (מגיד מישרים) שבהעלותו לשמים ה' צר קלסתר פניו בקלסתר פני אברהם, כי משה רבינו שהוציאנו ממצרים בחודש ניסן הוא חוֹדֶשׁ הנסים והנפלאות, חַדֵשׁ מְחַדֵשׁ את עולמו של הקב"ה בנסים ונפלאות חדשים לגמרי שלא היו מעולם, בכח השבעה שבעתיים 7X7X7 שזה סוד הגאולה אחרי שבועיים שבעים כי בחודש זה מתכפרים כל העונות לכל העושה תשובה אמתית מאהבה, וחודש זה הוא חודש הגאולה של כל אחד ואחד בכלליות ובפרטיות. ולכן זכנו מיד עם התחלת החודש במולד לעשות תשובה אמתית מאהבה לחדש את נפשותינו רוחותינו ונשמתינו חייתינו ויחידתנו, ונזכה בחודש זה כמו משה רבינו לדרגת היחידה כמו שנאמר (שופטים יא' לד') "וְרַק הִיא יְחִידָה" שזכתה בת יפתח שיצאה בת קול להורידה מעל המזבח (אבודרהם). ובחודש זה שבו ישועות מקיפות נזכה לבנין בית מקדשינו לגאולה השלימה ולמשיח בן דוד כי = 30 כונתי = 486 ליחדא = 53 שמא = 341 דקודשא = 415 בריך = 232 הוא = 12 ושכינתיה = 801 בדחילו = 60 ורחימו = 270 (סה"כ 2700).
התפילה נכתב בשנת תשע"ד
מולד חודש ניסן בשעה 12:22
המולד היום בשעה 12:22 בצהרים. הרב ברלנד אמר לקרוא כולם תיקון הכללי להמתקת הדינים וקרוב הגאולה.
פרשת ויקרא
פרשת ויקרא מאת כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
א' זעירא של ויקרא - דרגת הענווה של משה רבינו
כשמשה כתב את התורה הוא לא כתב את התורה על פי הזיכרון, או על פי רוח הקודש, אלא ה' אמר לו: תכתוב ב' של בראשית, הוא כתב ב', עכשיו תכתוב ר', הוא כתב ר', עכשיו תכתוב א' הוא כתב א', עכשיו תכתוב ש' הוא כתב ש', עכשיו תכתוב י' הוא כתב י', עכשיו תכתוב ת' הוא כתב ת'.
וכשהגיע למילה "ויקרא" אמר לו ה' - תכתוב ו' הוא כתב ו', י' הוא כתב י', ק' הוא כתב ק', ר' הוא כתב ר'. תכתוב א', אמר משה א' אני לא יכול לכתוב! למה אתה לא יכול לכתוב? מה קרה לך? תכתוב א'! כבר כתבת לי ספר בראשית, כתבת לי ספר שמות פתאום אתה מתעקש... משה תכתוב א'!.. אמר משה - אני לא יכול לכתוב את הא' של ויקרא, ויקרא זה אומר שאתה קורא לי. מה אני ראוי שתדבר איתי?! מי אני שאתה מדבר איתי אני אפס אפסים אני הכי גרוע מכולם אני לא יכול לכתוב ויקרא שישאר "ויקר" – בלי א' כמו שכתוב על בלעם "ויקר ה' אל בלעם", כמו שאתה מדבר עם בלעם אז אתה מדבר איתי, אולי אני גם חתיכת בלעם?..
אומר בעל הטורים שמשה רצה לכתוב רק "ויקר" אמר ה' למשה תפסיק להתווכח תכתוב א'! אמר משה טוב - אני אכתוב א' קטנה קטנה, אני אכתוב א' קטנטונת.
מי זה משה רבינו? מה זה משה רבינו? משה רבנו זה כזה אחד שלא מוכן לכתוב את ה-א'!
כי באמת משה החזיק את עצמו כל החיים שהוא בלעם, גם במחלוקת קורח משה החזיק שהוא קורח וקורח החזיק שהוא משה, משה הלך לקורח וביקש סליחה אולי פגעתי בך? הלך לדתן ואבירם אמר אולי לא התנהגתי יפה אני בא לבקש סליחה, אמרו לו עכשיו אתה בא... כבר כל העדה איתנו, ולמשה לא נשאר אפילו מניין, ובאמת משה מותר לו לחשוב שהוא בלעם כי זה הדרגה שלו! אבל אלה שחושבים שמשה הוא בלעם, שהוא איזה מכשף גדול, ה' ירחם כולם נשארים מתים במדבר.
אומר המדרש רבה (ויקרא טו') "ויקרא אל משה" מכאן אתה למד שכל תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו – מה זה נקרא דעת? מה זה דעת? – דעת זה נקרא ענווה ושיפלות דעת נקרא שאני לא ראוי לשום דבר, אם אדם חושב שהוא יותר טוב ממישהו, יש לו איזה הרהור שהוא יותר טוב ממישהו אז "נבלה טובה הימנו", אפילו משה רבינו אדון כל הנביאים שהוציא את ישראל ממצרים עשה 10 מכות ואין סוף ניסים, בקע את הים, הוריד תורה מהשמים, היה בשמים בלי לחם ושתיה 120 יום הוא אומר - מה עשיתי? מי אני בכלל ? מה.. עשיתי משהו בכלל? זה ה' עשה, אני לא עשיתי כלום! זה היה משה, זה היה הדעת של משה.
כשמשה למד תורה הוא ידע שזה מתנה מהשמים, הוא עלה לשמים והוריד תורה הוא ידע זה מתנה מה', אם אין לאדם את הדעת הזו אומר המדרש רבה שנבלה טוב הימנו.
אומר ה"מתוק מדבש" שכל הצדיקים עשו את המשכן, תיקנו כל פרט ופרט כל אבר ואבר, עשו כוונות עשו ייחודים על כל מסמר על כל אדן, על כל נקודה הם עשו ייחודים וכוונות! אבל כשהיו צריכים לחבר את החלקים ולהקים את המשכן, שום חלק לא התחבר בחלק השני, הם אמרו - משה מה קורה כאן? אמר להם משה אין שום ברירה, אפילו אם תנסו מיליון שנה להקים את המשכן לא תצליחו לחבר שום דבר. וזה שכתוב ויקום משה את המשכן, רק משה הקים את המשכן, אף אחד חוץ ממנו לא יכל להקים את המשכן. איך שרק הגישו לו את החלקים הכול התחבר לבד! ברגע שהביאו את זה ליד של משה אז כל חלק נכנס מאליו! אומר ה"מתוק מדבש" שהצדיק הוא למעלה מכל המושגים, זה לא איזה אחד שהתפלל הרבה, התפלל טוב, ולמד טוב, הלך אל ההרים וצעק לה', כמובן שעל ידי הדברים האלה אדם נהיה צדיק, אבל עניין הצדיק שהוא בחינת משה זה משהו אחר שאין בזה שום תפיסה, זה לא תלוי בתפילות או בלימוד אלא זה משהו שאין בו שום השגה, כמובן מגיעים לזה על ידי תורה ותפילה, קודם צריך לדעת את כל התורה, להתפלל את כל התפילות עד כלות הנפש, להתעלף בכל מילה ומילה, אחרי זה נפתח מעיין חדש! דרגה חדשה, ספירה חדשה שאין בזה שום השגה לשום אדם בעולם! והצדיק בחינת משה זוכה לזה רק על ידי ענווה ושיפלות, רק על ידי "אין". רבינו אומר שאדם חוזר בתשובה הוא מקבל הרבה בזיונות, הרבה שפיכות דמים, זה לועג עליו זה צוחק עליו כמו שעבר על משה רבינו! כולם צחקו עליו כולם לעגו עליו כולם דיברו עליו ובכל זאת משה מוריד אש מהשמים, מוריד את השכינה, ובאמת הסוף היה שרק משה רבינו בזכות הא' זעירא (הקטנה) בזכות שהוא היה תמיד קטן, תמיד תינוק, תמיד יותר קטן מכולם. בזכות זה הוא חי וקיים, והוא גאל אותנו ממצרים והוא יגאל אותנו בקרוב במהרה בימנו אמן ואמן.
יום חמישי, 19 במרץ 2015
הרב ברלנד יהיה איתנו בפסח
הרב אמר שאם יצומו שלושה ימי חמישי, היום שבוע הבא ועוד שבועיים, נזכה שהוא יהיה איתנו בפסח.
יום רביעי, 18 במרץ 2015
יום שני, 16 במרץ 2015
יום ראשון, 15 במרץ 2015
יום שבת, 14 במרץ 2015
שמחה של מצווה
'שמחה של מצווה'
(מתוך העלון כנישתא חדא גליון 22)
לאחרונה הרב אליעזר ברלנד דיבר בשיעורים כמה פעמים על נחום איש גמזו שגדולתו היה שבכל מצב שהוא נמצא בו הוא אמר שזה המצב הכי טוב שיכול להיות! וזה שונה מרבי עקיבא שאמר "הכל לטובה", שבסוף יהיה טוב, אבל הבחינה הגבוהה היא לראות שעכשיו זה הכי טוב! וראינו את זה אצל הרב. הוא היה בכזו שמחה והתלהבות כשעצרו אותו ואח"כ כשרדפו אותו ביוהנסבורג נראה עליו כאילו הוא עכשיו מקיים את המצווה הכי נשגבה והוא עושה את זה בכל הלב בשמחה של מצווה. והרב קיים את מה שכתוב בפסיקתא רבתי (פרשה לד)"'ַצִּדיקְ ונֹוָׁשע הּוא'שמצדיק דינו על ישראל, כששחקו עליו כשיושב בבית האסורים" עיי"ש. הרב עזב את זימבבואה כמו מלך, כשהוא עטוף בטלית ותפילין, וכולם במטוס קבלו אותו בכבוד גדול ובשמחה רבה ושרו "שאו שערים ראשיכם והנשאו פתחי עולם ויבוא מלך הכבוד...".
יום שישי, 13 במרץ 2015
''ואת העורבים צויתי לכלכלך'' מתוך עלון כנישתא חדא תשע"ד
בדיסק ''אמונה ובטחון'' מאת הרב אליעזר ברלנד שליט''א, אומר הרב: כתוב על אליהו הנביא שכשהוא ברח מאיזבל שרצתה להורגו בגלל שהרג את נביאי הבעל הוא קילל את עם ישראל שבמשך 3 שנים לא ירד גשם, ואז הוא ברח למערה והרגיש רעב אז ה' אמר לו, אל תדאג – ''ואת העורבים צויתי לכלכלך'' שהעורבים הביאו לו כל יום לחם ובשר ולא עוד אלא שהם הביאו לו את זה מהבית של אחאב ואיזבל מכיוון שהטבח שם היה עובדיה הנביא ולכן האוכל שם היה כשר. אז שואל מורינו הרב איפה כתוב שה' ציווה את העורבים לכלכל את אליהו? אין שום פסוק שה' אומר להם את זה! אלא באמת עוד לפני בריאת העולם ה' ידע שיבוא יום שאליהו הנביא יצטרך לאכול ואז כבר הוא דאג שיבואו העורבים להביא לו אוכל. וכך ה' דואג לכל אדם עוד לפני בריאת העולם מה הוא יאכל ומי יביא לו אוכל ואין לאדם מה לדאוג כלל וכלל. וכך גם רואים אצל הרב שבכל מהלכיו וענייניו ה' עמו כשהיה במרוקו ה' סיבב שתלמידו ש.ב. ילך לגור במרוקו 5 שנים לפני זה ואנשים שמעו ממנו על הרב הרבה סיפורים טובים וכבר חיכו מתי גם הם יזכו לראות את הרב ולקבל את ברכתו, ומיד כשהרב הגיע לשם הם קיבלו אותו בכבוד גדול וגם עכשיו שהרב נאלץ לגלות שוב, אז הקב''ה כבר סידר לו מי שיעזור לו שם, שלפני כ- 10 שנים הגיע לרב יהודי אחד ואמר לו: אני לקראת פשיטת רגל ונשארו לי 10,000$ אחרונים מה אני יעשה איתם? אז הרב לקח אטלס והראה לו את מדינת זימבבואה שהיא צמודה ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, ואמר לו לקנות שם קרקע באזור שאף אחד לא חשב שיש שם משהו, ובאמת כשהתחילו לחפור שם התגלה שם מכרה ענק של יהלומים שהיהלום הכי פשוט שם שווה 100,000 ש"ח, ולא רק זה אלא שבדיוק שהוא קנה את החלקה הזאת היה שם גוי אחד שגם רצה לקנות אותה, אבל בעל הקרקע שהוא גם יהודי אמר שהוא מעדיף למכור ליהודי וככה אותו אחד זכה במכרה הזה ועכשיו הוא נותן לרב את הבית שלו וגם מטוס פרטי שאיתו הוא נוסע ליוהנסבורג וחוזר לזימבבואה ובזה רואים גם איך מתקיים ברב הפסוק ''ואת העורבים צויתי לכלכלך''.
פרשת השבוע ויקהל מפי תלמיד הרב ברלנד, מזכה הרבים, הרב מנחם אזולאי שליט"א
"ויקהל משה את כל עדת בני ישראל " (לה ,א).
"ראה משה רבינו שעתיד בית המקדש להיחרב בעוון שנאת חינם לפיכך הקדים "ויקהל" להקמת המשכן, רמז להם ש"ויקהל" – האחדות והשלום הם תנאי ראשון למעשה המשכן" (רבי משה מפשבורסק).
האחדות והשלום
ללכת בדרך ה' באמת זה רק על ידי אהבת חברים. כל יהודי קיבל ניצוץ וכל ניצוץ הוא חלק אחר מהשלם. בכל אחד יש משהו אחר, שאין בשני בשום אופן. כדי למלא את השליחות שלו בעולם, צריך אדם לרכז את כל כוחות הנפש שלו אך יותר מכל דבר אחר הוא צריך לדעת שהוא לא יכול לעשות את זה לבד. צריך להיות ביחד ולדעת שהשואב מימיך והחוטב עיצך יש בו נקודה שבי היא לא קיימת. אני אולי הכי מוצלח בעולם, אבל אין בי את זה. ואני צריך את הנקודה הזו.
ה' רוצה את השלמות של כולם יחד, יחד שבטי ישראל. אנחנו חיים היום בתוך מעגלים מעגלים, כל אחד והקהילה שלו, החסידות שלו, החוג שלו, אבל זה הכל הכנה למעגל הגדול שיהיה בעתיד. כמעט כולם מכירים את המילה אנ"ש, אנשי שלומינו, מילה כ"כ שימושית, משפחתית, חמה, ידידותית, המעידה על אחדות בין יראי ה'. אבל אסור לנו להתעלם מכל ישראל האחרים מאחר והם לא מאנ"ש. צריך להאיר פנים לכולם, לעשות חסד עם כולם, לא כמו החסידה שנקראת חסידה מאחר ועושה חסד עם חברותיה ושואלים חז"ל, אם רק למה היא טמאה, אם היא עושה חסד ראוי שתהיה טהורה ומתרצים שעושה חסד רק עם חברותיה. צריך לעשות חסד עם כולם, ולאהוב את כולם, ולחשוב טוב על כולם וגם אם אנחנו עסוקים כרגע במעגל המצומצם שלנו, ומנסים להכניס לתוכו את כל מי שנמצא מחוץ למעגל, צריך לזכור שזה הכל הכנה למעגל הגדול שיהיה בעתיד, כשכולם יהיו ביחד.
יש הרבה רגעים בחיים שאנחנו רוצים להיות בשקט, עם עצמנו, לא לראות אף אחד. זה טבעי אבל זה לא אמיתי. אלה רגשות שצריך להתגבר עליהם. נכון שבמצבים מסויימים זה נכון, כמו שאמר קוהלת שיש עת כזאת ועת כזאת, יש רגעים שאדם צריך להיות עם עצמו בלי שאף אחד יראה אותו. אבל אסור לקבע את המציאות הזאת כי כל נשמה ונשמה של כל אחד ואחד היא בעצם חלק מנשמה אחת כללית, נשמת עם ישראל.
אחדות ושלום, רק עם זה אפשר לחיות בעולם הזה. רק אז בני ישראל אהובים לפני המקום ברוך הוא. כשהם ביחד, כשהם בשלום. "אם היו ישראל באחדות גמורה, מיד הם נגאלים".
יש דברים שהם בלב, שלא כל אחד רואה. כל יהודי ויהודי, אפילו שהמעשים שלו לא כל כך טובים, אבל הלב שלו טוב. הרצונות שהמעשים שלו לא כל כך טובים, אבל הלב שלו טוב. הרצונות שלו טובים. הנשמה שלו טובה. אם הוא עשה משהו לא טוב אז הוא מתחרט. הקב"ה רואה את הכל. אנחנו לא. צריך להתאמץ ולהתחבר עם הנשמה הקדושה של השני ולא לתת ח"ו לסממנים חיצוניים להיות חוצץ בין נשמותינו.
אהבה ושלום ואחדות זה היהדות! מה זה להסתכל בעיניים רעות על השני? מה זה הקנאה הזו שממש סובלים כשרואים שהשני מצליח? תורה אפשר לקבל רק מתוך אהבה ואחדות. הסוד של מתן תורה היה שנתקבצו שישים ריבוא מישראל יחד באהבה ובשלום, בלב אחד, כאיש אחד. היחד הזה זה כוח עצום. "כשכל ישראל יתנו יד זה לזה, תצטרפנה הידיים ותגענה עד כסא הכבוד" (רבי ישראל מקודניץ). בית המקדש השני מפני מה חרב? שהיתה בו שנאת חינם (יומא ט). מקדש שלישי על ידי מה יבנה? ע"י שתהיה בנו אהבת חינם.
אין לנו את הפריווילגיה לא לאהוב את השני. צריך להשקיע בזה את כל המאמצים. הקב"ה הוא אבא של כולם וברגע שלא מקבלים איזה נשמה, אנחנו בעצם מסתכסכים עם הקב"ה, אנחנו מאבדים את התמיכה שלנו, זה דבר כזה מינימאלי, פשוט, קיומי, בכלל לא צריך להגיד כל כך הרבה דברי תורה על זה. זה דבר מאד מאד פשוט אבל כמה שהוא פשוט הוא עדיין מאד קשה. עדיין בגללו אנחנו נמצאים בגלות. אהבת חברים היא בגבול מסויים, בתנאים מסויימים, עד שנוגעים בצפורן של הבן אדם. עם כל התורה שיש לנו, אנחנו לא מצליחים לקיים - כל מה שאתה שונא, אל תעשה לשני, כל כך הרבה דברים אנחנו לא אוהבים שעושים לנו ולא נזהרים לא לעשות אותם לאחרים.
אם רוצים את ה', צריך להשקיע באהבת הבריות. התורה מביאה בפרשה שלנו פסוק שממחיש את הקשר הזה בין אהבת ה' ואהבת הבריות. "ויהיו הכרובים פורשי כנפיים למעלה... ופניהם איש אל אחיו" (לז, ט). אתה לא יכול להגיע למעלה, אל ה', אם אתה לא מתסכל על האחים שלך.
פעם בא חסיד אחד אל הרבי מצאנז, והרבי שאלו לאיזה רבי הוא נוסע. השיב החסיד שהוא נוסע לבנו של הרבי מצאנז, הרבי משינאווא. שאלו הרבי מצאנז: בני יחזקאלי הוא רבי? במה הוא רבי? סיפר לו החסיד מיגיעותיו בעבודת ה'. השיב לו ה"דברי חיים": בזה הוא עדיין אינו רבי, כי כל אחד מישראל צריך לעבוד את ה'. המשיך החסיד לספר מגדלותו בתורה וכו', ועל כולם ענהו הרבי מצאנז, שבכל זאת הוא עדיין אינו רבי. שסיפר החסיד, שפעם פגשו עני אחד בימי החורף והשלג, והרבי משינאווא הבחין שלעני אין מגפיים לרגליו, והדבר מונעו מלהסתובב בעיר לדפוק על פתחי נדיבים. נתן לו הרבי משינאווא באמצע הרחוב את המגפיים שלו, במתנה. נענה ה"דברי חיים": אהא! אם הוא נותן את שלו לאחר, בזה הוא כבר רבי!
ועוד סיפור על ויתור, סיפור שאירע בימינו, על יהודי שפנה לגבאי בית הכנסת בני ברקי וביקש מבעוד מועד להתפלל מוסף בשבת הקרובה לפני התיבה היות ובשבת עצמה חל יום השנה לפטירת אמו עליה השלום. הגבאי קיבל את הבקשה ואמר לו שה'עמוד' שמור עבורו. והנה הגיעה שבת בבוקר ולפני תפילת שחרית ניגש אחד המתפללים אל הגבאי וביקש להתפלל תפילת מוסף לפני התיבה כי ביום זה חל יום היארצייט של אביו. תשובתו של הגבאי היתה כמובן שהעמוד תפוס כבר. הנ"ל ביקש לקיים מניין נוסף מחוץ לבית הכנסת ונתקל בסירוב ואז התחיל ויכוח שהגיע לטונים גבוהים וצורמים. ניגש המתפלל שהזמין ראשון ואמר – אני מוותר על העמוד. והנה במוצאי שבת בשנתו התגלתה אליו אמו המנוחה עליה השלום ובפנים שמחות ומאירות גילתה לו שבזכות הויתור שלו על ה'עמוד' היא זכתה לעליית נשמה גבוהה יותר מכל שנה ביום היארצייט שלה. "הויתור שלך הרעיש עולמות..." ("מרבים שלום")
האחדות יקרה מפז היא, גדולה מכל עניין ומכל דבר, היא שורש כל הברכה של ישראל. אסור לעורר מחלוקת בישראל משום סיבה ועניין. צריך להרבות אהבה וסליחה וסבלנות איש לאחיו ואיש לקרובו ואיש לאשתו וילדיו שכניו ומכריו ולכל איש ישראל. צריך לדעת שכל שורש הברכה בעסקיו ובמדרגתו הרוחנית והחומרית של האדם תלוי ממש באהבת ישראל ובאחדות שהוא מבקש. הקב"ה ברא את העולם הזה קודם להכל כדי שנקיים את המצוות שבין אדם לחברו. כשיש שלום ואהבה ביננו, זו השמחה הכי גדולה של הקב"ה.
ונפשי כעפר לכל תהיה
"ונפשי כעפר לכל תהיה" הצדיק עושה עצמו כעפר שכולם דורכים עליו וכל השפע בעולם באים ממנו, צמחים, אוכל, זהב יהלומים וכו'. ויש לו כוח המושך שכולם מושכים אחריו כמו מגנט.
(רבי נחמן מברסלב)
מאמר על פרשת השבוע ויקהל
פרשת השבוע ויקהל - תמלול מתוך שיעורי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א:
(מתוך עלון הנפלא "צמאה נפשי")
"לא תבערו אש בכל משבתיכם" (לה'-ג) אומר הזוהר (תיקוני הזוהר תיקון 48) לא תבערו אש זה הכעס! מי שנופל בכעס בשבת הוא מדליק את אש הגיהנום. כי בשבת אין אש גיהנום! אפילו למחלל שבת אין אש גיהנום! אז מי בכל זאת מדליק את אש הגיהנום בשבת? אלו שנופלים בכעס הם מדליקים את אש הגיהנום לרשעים! כי אם הם לא היו כועסים אז גם לרשעים היה מנוחה בשבת מאש הגיהנום. כי ה' בשבת מכבה את האש! ולכן אומר הזוהר אל תבער אש! העיקר אל תהיה בכעס, אל תהיה ברע, אף פעם אל תכנס
בכעס והקפדות.
אומר הרבי בתורה מט' "כי קודם הבריאה היה אור הקדוש ברוך הוא אין סוף, ורצה הקדוש ברוך הוא שיתגלה מלכותו, ואין מלך בלא עם, והוצרך לברוא בני אדם, שיקבלו עול מלכותו. והתגלות מלכותו אי אפשר להשיג אלא ע"י המידות, שע"י המדות משיגין אלוקותו, ויודעין שיש אדון מושל ומנהיג". כל אדם זה נר דולק! כל אדם זה אש להבה לה' יתברך! אבל את גילוי מלכותו של ה'! לקבל עול מלכותו! לדעת שאין עוד מלבדו! אי אפשר להשיג אלא ע"י המידות, צריך גם מידות! כלומר זה לא מספיק שאדם רק בוער לה' יתברך, הוא צריך גם מידות! צריך חסד, צריך רחמים, צריך סבלנות. באמת יש פה שתי עבודות הפוכות זו מזו. עבודה אחת זה הלהבה לה' יתברך, להיות אש להבה לה' יתברך! העבודה השניה היא הפוכה לגמרי! סבלנות, ארך אפיים, ואורך רוח. אריכות אפיים וסבלנות תלויים באמונה! כי כשאדם מאמין בה' לא שייך אף פעם שהוא יכעס! כשאדם נמצא בבית יש לו הרבה על מה לכעוס, הוא יכול לכעוס על כל דבר שלא נעשה כרצונו, והמבחן שהוא קיבל עליו עול מלכותו באמת, זה שהוא לא כועס! שהוא יודע שהכל זה בהשגחה! כי עצם הכעס והחוסר סבלנות זה כבר לבד עבודה זרה! ברגע שאדם חושב שיש משהו שנעשה מבלעדי ה', מבלעדי רצון ה', אז זה גופא עבודה זרה זה גופא כוחי ועוצם ידי. הרבי אומר כל פעם שאתה כועס, כל פעם שאתה מקפיד, הפסדת מליארד דולר פשוט הפסדת! תבוא הביתה עם חיוך אל תקפיד אל תתעצבן אל תכעס על בני הבית, אל תכנס בכעס, תחכה חמש דקות בחוץ, שב על איזה מדרגות על איזה ספסל למטה, תתבודד קצת תנשום אויר עד שיעלה לך חיוך על הפנים, עד שיחזור לך הצבע לפנים, כי אדם יש לו כבר אובססיה לכעוס, יש לו כבר אידיאולוגיה לכעוס. הרבי אומר "והבעל דבר, כשרואה שיורד לאדם השתלשלות שפע של ממון, שהוא בחינת חומה כנ''ל, אזי הוא עושה לו מזה ההשתלשלות כעס, שמזמין לו דבר לכעוס, ונתקלקל בחינת החומה ע''י הכעס כנ''ל, כי הכעס והממון הם בחינה אחת ושורש ההשתלשלות כנ''ל, ועל כן בקל מהפך לו ההשתלשלות שפע של ממון, שהוא בחינת חומה, לכעס, שהוא הפך החומה, ועושה לו לו מחומה חימה שמהפך הממון לכעס כנ''ל" (תורה סח').
הרבי אומר חומה, זה חומה של עשירות והכעס הוא קילקול החומה! ה' רוצה לתת לך חומה של כסף, חומה משטרות של כסף, "הון עשיר קריית עוזו וכחומה נשגבה" כעס זה קילקול החומה! למה אתה כועס, למה אתה מקפיד, ברגע שאתה כועס אתה איבדת את כל הממון שאמור היה להגיע אליך! והבעל דבר עושה כל מיני דברים שתכעס! הבעל דבר מבלבל אותך ומטעה אותך עד שיש לך כבר אידיאולוגיות של כעס, שמותר לך לכעוס או כי אתה מסכן או כי אתה מותש, או כי היית בחוץ מחמש בבוקר עד שתים עשרה בלילה, הבעל דבר יודע שצריך לבוא לך שפע ממון, אז הוא מזמין לך איזו סיבה לכעוס כדי שתאבד את הממון ועושה לך מחומה חימה, הוא הופך לך את הממון לכעס! תפסיק לכעוס! תפסיק להקפיד! אתה תעשה לך חומה של כסף, ארמונות של כסף, ארמונות של יהלומים ומרגליות.
אדם בא הביתה בשמחה עם חיוכים עם שירים זה משפיע על האשה על הילדים, הילדים רואים שאבא בשמחה הם לא יתקלקלו! אבל אם הם רואים שאבא כועס עצוב אז הילד אומר – מה אני צריך להיות בבית העצוב הזה? יש לי בחוץ חברים שמחים רוקדים... הילד מחפש את השמחה בחוץ! לכן לפני שאתה מגיע הביתה תנוח טיפה אל תכנס בהול, עם כל הרעש, עם כל הכעס, עם כל העצבים תכנס שמח הביתה, אם טיפה סבלנות, תשמע מה שעובר על בני הבית, אולי אשתך שבורה וצריך לעודד אותה, אולי הילד נפל וצריך לשמח אותו, הילד רואה שהאבא לא שמח האמא לא שמחה הוא לא מוכן לעצבות ולכעס שלהם, הוא עכשיו מתחיל את החיים שלו, הוא מחפש שמחה, הוא רוצה שמחה.
יום חמישי, 12 במרץ 2015
ראיון חדש בקו המידע - מה נהגו בברסלב בעניין הבחירות?
קו המידע: האם זקני חסידי ברסלב בדור הקודם הלכו להצביע בבחירות או התנגדו? ר' אהרן לבל עושה סדר בעניין. להאזנה 0583287777 תיבה 41
(לידיעת הציבור - בעז"ה בקרוב כל הראיונות, מידע ושיעורים מקו המידע יופיעו כאן באתר)
איום הגרעיני האיראני
הנושא המרכזי של נתניהו במערכת הבחירות האיום הגרעיני האיראני כבר מיצה את עצמו. הבוחר הישראלי מבין שעכשיו כבר מאוחר לעצור את הגרעין האיראני. במילים אחרות, נתניהו דיבר ומדבר הרבה על נושא זה, אולם למעשה בכל שש שנות שלטונו לא עשה רבות לעצור את הגרעין. ואם עשה הוא איננו יכול לפרסם בפומבי דבר אחד על כך. הציבור גם מבין ששום מנהיג ישראלי אחר לא ייעשה דבר בנושא. (מקור: תיק דבקה)
הציבור מתחיל להבין שיש צדיק הדור שמוסר את נפשו זה שנתיים האחרונים להציל את עם ישראל מהשמדה טוטלית כמו שרבי נחמן מברסלב אומר בליקוטי מוהרן פרק ר"ס "יש אחד שעושה זאת ברצונו ובדעתו" לקבל על עצמו ביזיונות ושפיכת דמים כדי להציל את עם ישראל מהשמדה.