יום רביעי, 27 באפריל 2016
יום שני, 25 באפריל 2016
יום חמישי, 21 באפריל 2016
כנישתא חדא גליון 48 ניסן תשע"ו "מֵעצֶֹר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ, ה' הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲוןֹ כֻּלָּנוּ"
גליון 48
ניסן תשע"ו
בנשיאות הגה"צ הרב אליעזר
ברלנד שליט"א
וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה
עד לאותו מפגש אולי אפשר היה להישאר בצד. ידענו שהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא צדיק יסוד עולם קדוש ורם מעלה, עם זאת, לא הרגשנו חייבים לצאת ולבשר זאת לעולם. עד לאותו מפגש אקראי עם אברך כולל מאחת הישיבות המפורסמות שבירושלים. תגיד, מה קורה עם הרב? הוא שואל. בהתחלה חשבנו להתחמק, הרי אין בכוחנו לתקן את כל העולם, אך לפתע עלתה מחשבה לראש- רחם על הבן אדם. הרי רבי נחמן מברסלב כותב: "וּצְרִיכִין לְבַקֵּשׁ מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך, לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק הָאֱמֶת כִּי אַשְׁרֵי לְמִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב בְּעוֹדוֹ בְּחַיִּים חִיּוּתוֹ לַצַּדִּיק הָאֱמֶת אַשְׁרֵי לוֹ, אַשְׁרֵי חֶלְקוֹ כִּי אַחַר כָּך [הַיְנוּ לְאַחַר מִיתָה] קָשֶׁה אָז מְאד לְהִתְקָרֵב וּצְרִיכִין מְאד לְהַרְבּוֹת בִּתְפִלָּה וְתַחֲנוּנִים מְאד שֶׁיִּזְכֶּה בְּחַיִּים חִיּוּתוֹ לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקֵי אֱמֶת כִּי הַבַּעַל דָּבָר שָׂם לִבּוֹ עַל זֶה מְאד עַכְשָׁו, לְבַלְבֵּל אֶת הָעוֹלָם כִּי יִשְׂרָאֵל הֵם עַכְשָׁו קְרוֹבִים אֶל הַקֵּץ מְאד". (ל"מ עח תנינא).
ישעיה מתנבא אודות מצבו של שליח ה' ערב הגאולה (ישעיה נב-נג), פתחתי לענות לו. "הִנֵּה יַשְׂכִּיל עַבְדִּי יָרוּם וְנִשָּׂא וְגָבַהּ מְאֹד: כַּאֲשֶׁר שָׁמְמוּ עָלֶיךָ רַבִּים כֵּן מִשְׁחַת מֵאִישׁ מַרְאֵהוּ וְתֹאֲרוֹ מִבְּנֵי אָדָם: נִבְזֶה וַחֲדַל אִישִׁים אִישׁ מַכְאֹבוֹת וִידוּעַ חֹלִי וּכְמַסְתֵּר פָּנִים מִמֶּנּוּ נִבְזֶה וְלֹא חֲשַׁבְנֻהוּ: אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹהִים וּמְעֻנֶּה: וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ: כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ וַה' הִפְגִּיעַ בּוֹ אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ: מֵעֹצֶר וּמִמִּשְׁפָּט לֻקָּח וְאֶת דּוֹרוֹ מִי יְשׂוֹחֵחַ כִּי נִגְזַר מֵאֶרֶץ חַיִּים מִפֶּשַׁע עַמִּי נֶגַע לָמוֹ:" ומפרש הרד"ק: נבזה - אין צריך לומר שלא היינו חומדים אותו אלא אף נבזה היה בעינינו: וחדל אישים - פחות שמבני אדם היה, שלא היו מתחברים עמו: איש מכאובות וידוע חולי - המכאובות והחולי הוא צער הגלות, כי ידוע ורגיל היה לעבור עליו עול הגלות: וכמסתר פנים ממנו היינו - שלא היינו רוצים להביט בו מרוב מיאוס שהיינו מואסים אותו ולא חשבנוהו לכלום: אכן חליינו- ואנחנו חשבנוהו בהיותו בגלות שהוא נגוע ומוכה אלוהים ומעונה מיד האלוהים בעוונו והנה אנו רואים כי לא זה בעוונו אלא בעונינו זה שאמר: מוסר שלומינו עליו - היסורים שהיו ראויים לבא עלינו כלם באו עליו: כלנו כצאן תעינו - ר"ל כצאן מבלי רועה: מעצר וממשפט - מעצור הגלות שהיה נעצר שם וממשפט השבי שהיו עושים בו שפטים:
המילים של הנביא קשות כדאי לעיין בפנים, אך, ביותר קשה להבין איך דווקא מי שנשלח לגאול את ישראל סובל כאלה ייסורים ולא זאת, אלא, שרבים לא מצליחים לזהות שהוא השליח שנשלח לגאול אותם והוא נראה בעיניהם מאוס שהיו שמחים אם היו נעשים בו שפטים. עד שאומר המדרש (ילקוט שמעוני ישעיהו – פרק ס) הבן יקיר לי אפרים וגו'. למה רחם ארחמנו שני פעמים? אלא "רחם" בשעה שהיה חבוש בבית האסורים, שבכל יום ויום היו מחרקין שיניהם ומרמזין בעיניהם ומנענעין בראשיהם ומפטירין בשפתותיהם. "ארחמנו" בשעה שהוא יוצא מבית האסורין שלא מלכות אחד ושתי מלכיות באים עליו, אלא מאה וארבעים מלכיות מקיפין אותו, ואומר לו הקב"ה: אפרים משיח צדקי, אל תירא מהם כי כל אלה ברוח שפתיך ימותו, שנאמר: וברוח שפתיו ימית רשע. וממשיך המדרש (שם פרק נב) לשלושה חלקים נחלקו הייסורים - אחד נטלו אבות העולם; אחד דורו של שמד, ואחד של מלך המשיח. ומדוע סובל המלך המשיח כל כך? הדבר קשור באהבת ישראל שלו. משיח יסכים למסור את נפשו למען שליחות הגאולה. הקב"ה שואל את המשיח: (שם פרק ס) הללו שגנוזים אצלך עוונותיהם, עתידים להכניסך בעול ברזל, ועושים אותך כעגל הזה שכהו עיניו ומשנקין את רוחך בעול, ובעוונותיהם של אלו עתיד לשונך להידבק בחיכך, רצונך בכך? אמר משיח לפני הקב"ה: ריבונו של עולם, בגילת לבי ובשמחת לבי אני מקבל עלי, על מנת שלא יאבד אחד מישראל.
הרב יקותיאל פיש מסוד החשמל על מלחמת הס"א בהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
עבורנו הדברים ברורים, אנחנו יודעים שמלחמתו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א היא עבור השכינה הקדושה וכל נשמות ישראל. אלו הדברים אותם מסר הרב יקותיאל פיש השבוע. "אין כל ספק שהצער שהרב אליעזר ברלנד שליט"א סובל הוא עבור כלנו, עבור השכינה. מאוד כאב לי שסיפרתי לאחד מראשי הישיבות על מצב הגאון הרב אליעזר ברלנד שליט"א והוא הגיב בביטול ואמר מה זה נוגע אליי? את מי זה מעניין?! עניתי, רק בגלל שהוא הגדול של עשרות אלפי משפחות שהם לא מהחוג שלך אז לא תתפלל, תכאב ותתייחס בביטול. לאן הגענו?!
אנו רואים בגמ' גיטין (נז:) כמה נושא הריגת זכריה הנביא גדול וחמור בשמיים, הצער של צדיק ישראל. שחטו בחורים ובתולות מישראל בכדי להשקיט את דמו ועדיין הדם שלו תסס. רואים שצער הצדיק הוא נשגב מבינתנו והוא איום ונורא. הס"א נלחמת בכל הכוח לכופף את קומת הקדושה, בפרט בצדיק כזה שעשה הרבה בעלי תשובה. והס"א נלחמת עם צדיקים כאלה יותר משאר הצדיקים, כי היא יודעת שאם היא תערער חו"ש את שמם ותכתים אותם בעיני העולם, אזי דבריהם לא ישמעו ולא יהיו יותר בעלי תשובה.
אמנם, אנו נמצאים בחודש ניסן, חודש הגאולה, אך חייבים אנו להשתתף בצער הצדיקים שהיא השתתפות בצער השכינה ממש.
(ניתן לשמוע את השיחה בקו סוד החשמל 02-580-5801)
הרב משה צנעני - הס"א יודעת שכל הגאולה היא על ידי מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לכן היא עושה את כל הניסיונות הנוראיים הללו.
הרב משה צנעני, מבחירי וותיקי תלמידי מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א נענה לרחשי ליבנו והאיר בדבריו את המציאות בדבר מצבו של הרב. "הולך לפנינו כזה גנרל, צדיק האמת הוא מנהל את הכל. כשעם ישראל עמד להיכנס לארץ ישראל, הקב"ה העלה את כל העם למעלה והכניע אותם לפני משה רבנו. כתוב בזוהר- 'במדבר הגדול והנורא אשר ראית', שראית את הס"מ כפות לפני מחנה ישראל. אין לנו מושג מה זה כוח הצדיק, הכל כמו משחק ילדים בשבילו, הכל מוכן וערוך לו ומתוכנן לפניו. וכשהרב חזר מהצפון הוא שאל אחד שהיה איתו כמה מהלכים קדימה הוא תכנן, אותו אחד ענה שניים שלושה, הרב שליט"א הפטיר לעומתו- תכננתי שלוש מאות מהלכים קדימה.
הצדיק מנהל הכל, אבל, אנחנו צריכים לעשות את שלנו, כלומר, לקיים את מה שהרב שליט"א מצווה אותנו לעשות. תפילות, תיקון הכללי, כי כל מה שהרב עושה הוא בכדי להמתיק דינים מעל עם ישראל. הרב מוסר את הנפש והגוף לגמרי, אנו לא יודעים מה יהיה ואיך יהיה, אנו רק יודעים שאנו בידיים טובות והכל יהיה הכי טוב שרק יכול להיות. באמת הגאולה האחרונה תהיה ע"י 'נהפוך הוא', הכל יתהפך מהפך אל הפך. כי אנו בגאולה האחרונה, זה הסוף, לא היה מימות עולם כדבר הזה, כל הניסיונות והמלחמה האיומה שישנה כאן. הס"א רואה שזהו הקץ , לכן היא נלחמת מלחמה נוראה, כשכל המלחמה לבסוף מתמקדת בצדיק. היום מתגלה מה שהיה תחת פני השטח, הס"א יודעת שכל הגאולה היא על ידי מורנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לכן היא עושה את כל הניסיונות הנוראיים הללו. אבל, זה לא יעזור הצדיק עולה מעלה מעלה יחד עם אנשיו. כי כתוב שהמן הרשע רצה להפריד בין מרדכי הצדיק לעם ישראל ואם חס ושלום הוא היה מצליח הייתה מגיעה שואה גדולה- 'להשמיד להרוג ולאבד', זוהי גזרת השמד שהתבטלה. ולמה? כי הצדיק למרות כוחו הגדול צריך לקבל את כוחו מעם ישראל. שעם ישראל יהיו איתו ויאמינו בו וישמעו למה שהוא מצווה אותם. בבחינת, 'תנו עז לאלוקים' (תהלים סח). למרות שאנו כלום לעומתו, אע"פ כן הוא משתמש בעבודות שלנו. כמו שרבנו אמר: 'לא פלא שהבעש"ט זכה לכאלו מדרגות עצומות, היו לו כאלה תלמידים נוראיים. לכן, צריך לבקש להיות ממש דבוקים ברב שליט"א, כמו שהבת של רבנו נחמן חלמה אחר פטירתו שרבנו רוצה להיכנס לבית הכנסת ועומדים מעגלים מעגלים של אנשים שבבריונות חוסמים לו את הדרך. היא ראתה שרבנו הקדוש מתקדם כשמולו איש שצועק לו אתה לא עובר! רבנו התקדם והוא זז. ככה עם כל השאר עד שרבנו נכנס לבית הכנסת וישב על הכיסא. ככה גם בגאולה האחרונה כשכל הס"א רועשת וגועשת– רבנו לבסוף ישב על הכיסא, הצדיק ישב על הכיסא. ותהיה גאולה שלמה ונזכה לדברים נפלאים.
(ניתן לשמוע את השיחה בקו המידע 02-587-5777)
הרב יהודה אשר גולדבלום על הדעת הקדושה של מורנו הרב שליט"א
אנו נוטים לייחס לצדיק תכונות שמוכרות לנו ושוכחים שהצדיק ביטל מעצמו כל בדל של פחד, וכי הוא השליח של השי"ת עלי אדמות, להחזרת הבריאה לצור מחצבתה. הנה דבריו המפכחים של הרב יהודה אשר גולדבלום אודות הדעת הקדושה של מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
"הדרך של מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א היא להיות תמיד רגוע ושליו, ואף פעם לא להיות בפאניקה ובלחץ. לדוגמה, במלחמת המפרץ הרב שליט"א אמר שבאמת ראוי להגיד תהלים, אך מכיוון שאנשים נכנסים למתח צריך לשיר ולרקוד. בנסיעתו של רבנו נחמן הקדוש, מוהר"ן מברסלב, לארץ ישראל התחוללה סופה נוראית וכלם צעקו, בכו והתפללו מפחד שמא הספינה עומדת לטבוע בים. משראו האנשים בספינה שרבי נחמן אינו צועק עמם, החלו לבוא אליו בטרוניה ושאלו מדוע אינו מצטרף עם זעקת הכלל?! רבנו ענה להם: אם תשתקו גם הים ישתוק. הרב שליט"א הסביר שהם נכנסו לפחד ואיבדו את האמונה והביטחון. במצב כזה לא צריך להתפלל ולצעוק, אלא לחזק את האמונה והביטחון, לדעת שהשם שולט בעולם וכל מה שהוא עושה הכל לטובה. כך ממתיקים את הדינים, וזו היא דרכו של הרב שליט"א".
הרב גולדבלום שמעבר להיותו תלמיד ותיק של מורנו הרב שליט"א, הוא גם חתנו שזכה לשמשו רבות ממשיך ומשקה ממה שדלה מתורת מורנו הגה"צ הרב ברלנד שליט"א. "גם מי שיכול להתפלל ולזעוק, חייב לשלב זאת עם אמונה ובטחון. הצדיק הוא השולט בעולם ואף אחד לא שולט עליו וכל מה שקורא זה הכל לטובה. הרב שליט"א אמר שהעולם מורכב משני מצבים: 1. מצב של ניסים 2. מצב של הכנה לניסים. או שיש את שניהם ביחד. לכן, תמיד צריך להיות עם אמונה, בטחון ושמחה תוך ידיעה ברורה שהשם שולט בעולם. מי שיכל לשלב גם תפילות, בכדי שיהיה לו עצמו חלק בניסים מה טוב ומה נעים, העיקר שלא יאבד את השמחה והאמונה בשום זמן".
(ניתן לשמוע את השיחה בקו המידע 02-587-5777)
הגה"צ רבי דוד אבוחצירא שליט"א מדבר על גדולת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
הגיעה לידנו הקלטה נדירה, אשר מגלה לנו טפח מאהבתו של הגה"צ הרב דוד אבוחצירא למורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הדברים הם נוקבים וברורים ונאמרו במעמד קבלת הקהל אצל הרב דוד שליט"א. אמנם, לאנשים המכירים את הרב הדברים הללו ידועים היטב, אך כמובן שצדיק גדול כזה כהרב דוד שליט"א מחזק את הרגשות הלב. כשסיפרו לרבי דוד מה שעבר על מורנו הרב שליט"א בשבוע שעבר, רבי דוד התבטא במילים: "הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא מלאך, הוא לא בן אדם, לא ייתפס בו שום דבר".
זכינו שהי"ת שתל לנו בדור נשמה אדירה של כזה צדיק כהגה"צ הרב ברלנד שליט"א שמפרסם ומאיר את אור השי"ת בדרכו של רבינו נחמן מברסלב. יהי רצון ויתקיים בנו, "ובאו ציון ברנה ושמחת עולם על ראשם ששון ושמחה ישיגון נסו יגון ואנחה."
(ניתן לשמוע את רבי דוד בקו המידע 02-587-5777)
ביטול הבחירה - הדוד שרצה לשלוח יד בנפשו
לאחרונה התגלה לאוזנינו סיפורו הייחודי של האברך משה תימסיט שיחי', רגע מחמם לב אודות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. משה הוא אברך בישיבת שובו בנים, ישיבתו של הרב, והסיפור שלו חושף עוד פן בדרכו המיוחדת של מורינו הרב שליט"א. "בתקופה שהרב גר בבית"ר פנו אלי מהמשפחה וסיפרו שדודי ממש בצרה נפשית, רגע לפני שהוא שולח יד בנפשו". פתח משה בסיפורו. "הבאנו אותו לרב שליט"א בלי לקבוע פגישה או לתאם מראש, בבחינת השלך יהבך על השם. באותה תקופה ההתרחשות ליד הרב הייתה נסערת מאוד, כך שלא היה ברור היכן הרב אמור להיות. להפתעתנו ולשמחתנו בדיוק כשהגענו לבית הרב בבית"ר הרב יצא לקראתנו. כלם מסביב צעקו לדודי - רוץ אל הרב, זאת ההזדמנות שלך! מדובר באדם שבאותו זמן עדיין לא הלך בדרך של תורה ומצוות, מעולם לא ראה את הרב ובטח שלא היה בקי בהמולה שמתרחשת ישר עם הגעתו של הרב שליט"א. אך, משהו משך אותו והוא קפץ לכיוון הרב, הרב שליט"א עצר, הסתכל בפניו, נכנס לרכב ונסע. באותו רגע דוד שלי נפל על פניו והתחיל לבכות, היה זה מחזה מפתיע. עוד אנו מנסים לעודד את דודי, אנו רואים שרכב הרב מסתובב וחוזר לכיווננו. הרב יצא מהרכב, פנה ישירות לדודי, אחז בידו והכניסו לביתו. דודי מעולם לא דיבר עם הרב, אך, לפתע הרב פנה אליו ואמר- יש כאן ד"ר מימון? אני לא רוצה לשמוע שום דבר על שליחת יד בנפש. מעכשיו אתה גר פה, אמר לו הרב תוך שהוא רוקד עימו. בהמשך עטף אותו בטלית וברך אותו, ואף נתן לו טלפון לשידוך. מאז חלה בדודי תפנית מן הקצה אל הקצה, הוא התחיל להתחזק, לשמור שבת, להניח תפילין וללכת לבתי כנסיות עד שהכל עבר כלא היה.
(ניתן לשמוע את הסיפור בקו שובו בנים אינטרנשיונל 02-62-66-148)
סבא, מה הם עושים לך שם למעלה?!
כלנו אוהבים את הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מאמינים בשליחותו ובכוחו הגדול ובטוחים שבכל בעיה שנפנה אליו הוא יפעל עבורנו ישועה. ואכן, רבים שפנו אל הרב שליט"א ראו ישועות גדולות עד כדי שינוי חוקי הטבע. זיווגים הגונים לכאלה שממתינים כבר שנים ארוכות. זרע קודש בר קיימא לזוגות שכמעט ואפסו תקווה, ויש אפילו כאלה שמעידים מכלי ראשון על תחיית המתים ממש. אך, מה קורה כאשר אנו מגיעים לרב ולא מתרחש איתנו בדיוק כמו שציפינו?!
רגע לפני שממשיכים, אנחנו חייבים לזכור שאין לנו שום השגה במהות הצדיק. אנחנו יכלים לספר סיפורי ניסים, אפילו כאלה שחווינו בעצמנו. עם זאת, השגתו ופועלו של הצדיק הם רחוקים למעלה מעלה מהבנתנו.
בתאריך כ"ו לחודש אדר ב' נפטרה האישה יראת השם, לילך לאה בת צילה ז"ל לאחר ייסורים רבים ועודה בת 37 בלבד. זכתה לילך ז"ל ועל ערש דווי העבירה משפחתה פדיון נפש עבורה, דבר שלבטח יועיל לה במקום בו נמצאת נשמתה כעת. רבי נחמן מברסלב פותח עבורנו צוהר קטן לעולמו הגנוז של הצדיק יסוד עולם: "פְעָמִים אֲפִלּוּ כְּשֶׁזֶּה הַצַּדִּיק עוֹשֶׂה פִּדְיוֹן אַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מוֹעִיל וְזֶה מֵחֲמַת כִּי גַּם לְמַעְלָה תְּאֵבִים מְאד לְפִדְיוֹן כָּזֶה כִּי לָאו בְּכָל פַּעַם בָּא לָהֶם מִלְּמַטָּה פִּדְיוֹן כָּזֶה שֶׁיּוּכַל לְהַמְתִּיק כָּל הָעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה בָּתֵּי דִּינִין בְּבַת אַחַת וְעַל כֵּן כְּשֶׁבָּא לָהֶם זאת הַהַמְתָּקָה הֵם מִשְׁתַּמְּשִׁים עִמָּהּ לְצרֶך דָּבָר אַחֵר." (ליקוטי מוהר"ן רטו).
מוהר"ן הקדוש מברסלב מלמד אותנו שלא רק שהפדיון פעל נצורות, אלא שלמעלה בשמיים משתמשים בו לעשות דברים נפלאים אף יותר. ובטוח שאנו שמחים מהזכות האדירה, שפדיון נפש שהעברנו לצדיק פעל דברים אדירים, כאלה שלא תמיד אנו מבינים. אך, אם נודה מקצת על האמת, עמוק בפנים מנקרת לנו השאלה- אבל, מה איתנו? מה על האשה הכשרה שמשפחתה העבירה פדיון והשאירה אחריה שלשה יתומים? אמנם, המצב היה קריטי, אך בכל זאת, מה איתה?!
הסיפור הבא הינו אחד מיני רבים. כמובן שאנו מכירים רק את הפועל היוצא ולא את הדרך שהצדיק יסוד עולם פעל אותו בפנימיות, עם זאת הנפש בוודאי מתפעלת. תומר כרמון, אשר בזמן שהסיפור אירע היה עדיין אברך צעיר בשובו בנים, מספר לנו על מקבץ חלומות שפקדו אותו באותה התקופה. "סבא שלי שנפטר הגיע אליי פעם אחרי פעם בחלום, תוך שהוא נראה נורא בחזותו החיצונית. אף, שהוא נראה משווע לעזרה לא ידעתי מה לעשות עם זה. רק לאחר שהוא הגיע בפעם השלישית השכלתי לקבל את עצתו של הרב שמשון וולך, תלמידו של הרב, ולפנות אל מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א בנידון. הרב, אכן אמר מה לעשות, אך עם טרדות הזמן נשכח ממני הדבר, עד שסבי ז"ל הגיע בפעם הרביעית. 'אני נמצא בזבל, עמוק בתוך הזבל, תוציאו אותי מפה! תתנו, תתנו את הפדיון שהרב מבקש, למה אתם מחכים?! הגעתי לרב שליט"א עם דודי מאיר ז"ל (מאז הוא נפטר), הרב שליט"א הרים את ידיו מעלה ואמר – 'עכשיו אני מוציא אותו משם. אחרי שבועיים אימי שתחי' מבשרת לי על חלום שחלמה על אביה, סבי. אבא ז"ל בא אליי בחלום, הוא היה נראה צעיר כשהיה בגיל עשרים, נקי, מצוחצח ונראה מאושר. בגדיו היו חדשים ושערו היה מסורק יפה ועם רכב חדש. שאלתי אותו, אבא אני יכלה לבוא איתך? והוא ענה שלא, הוא חייך אליי ונסע... אמרתי לאימי שזה בוודאי סימן משמיים שהפדיון עזר. אכן הפדיון של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א פועל ישועות גדולות.
בע"ה שיהיו הדברים הללו להצלחת מורנו הרב אליעזר בן עטיא שליט"א ולעילוי נשמת לילך לאה בת צילה ז"ל והסבא פרץ בן נחמה ז"ל.
(ניתן לשמוע את הסיפור בקו שובו בנים אינטרנשיונל 02-62-66-148)
"אם דומה הרב למלאך ה' – יבקשו תורה מפיו. ואם לאו – אל יבקשו תורה מפיו."
אמר רבי זושא מאניפולי :
"...צדיקים גדולים יש בעולם, מי אם כן ראוי על פי דעת תורה להיות רב, ומנהיג? דורשים חז"ל על הפסוק, (מלאכי ב') "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא": אם הרב דומה למלאך ה' צבאות, יבקשו מפיו תורה, ואם לאו אל יבקשו תורה מפיהו"
הסביר ר' זושא: "הלא אף אחד מאיתנו לא ראה מלאך ה' ואינו יודע אם רבו דומה למלאך ה', מה אם כן פרוש הדברים? אלא, הפרוש הנכון והאמיתי של הדברים הוא, שאם רואה אדם שמעשיו של הצדיק תמוהים וניסתרים מהבנתו, כדרכו של מלאך ה', דוקא מרב כזה יבקש תורה". (המגיד ממזריטש/ א. גורסמן).
דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפסח
"שומר מצוה לא ידע דבר רע" (קהלת ח, ה). אומר המדרש (קהלת פרשה ח') שומר מצווה לא ידע דבר רע זו אסתר שהייתה עסוקה במצוות ביעור חמץ. שמרדכי הגיע לבית אסתר זה כבר היה אחרי השקיעה. הגזירה היתה בי"ג בניסן, בכל י"ג עסקו בכתיבת ובחתימת הגזירה עד שכבר יצא לפועל זה היה כבר לעת ערב. ומרדכי התחיל לצעוק צעקות גדולות ומרות הלך בכל העיר כשאסתר הייתה עסוקה במצוות ביעור חמץ. אסתר אמרה לו מה אתה צועק באמצע ביעור חמץ? עכשיו אני מנקה את המאה חדרים של הארמון. שומר מצוה לא ידע דבר רע, אנחנו נכוון גם לבער את המן, אחרי זה יהיה ליל הסדר, נשתה ארבע כוסות והיא שעמדה לאבותינו בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, נחכה לאחרי הפסח. אסתר חלקה למעשה על מרדכי, אומר המדרש אסתר טענה שיש לנו זמן להתחיל בכל הדברים גם אחרי פסח ,עכשיו יהיה קריעת ים סוף, שירת הים מרכבות פרעה וחילו ירה בים נכווין בקריעת ים סוף שביעי של פסח להטביע את פרעה. אנחנו נכלה את המן ע"י התיקונים של ליל הסדר, נכוון בשירת הים להטביע את המן. אומר המדרש רבה שפה מרדכי הבין יותר מאסתר- "ויעבור מרדכי" ,מרדכי אמר לה השנה לא יהיה ליל הסדר השנה לא יהיה ארבע כוסות השנה לא יאכלו אפיקומן. כי אפיקומן באמת מרמז לענין של קריעת ים סוף כי החץ שחוצים את אפיקומן לשתיים גימטריא 98 ופעמיים חץ – גימטריא 196, ים סוף . האפיקומן עצמו מרמז לקריעת ים סוף שבזמן שהיה קריעת ים סוף אז באותו רגע נחצו כל מימות שבעולם והלך הרעש מסוף העולם ועד סופו.
ר' נתן מסביר שכל הנס היה ע"י הביטול שהיה לאסתר למרדכי. אסתר טענה שאפשר להתחיל בכל ההשתדלות בעוד שבוע ימים, הרי הגזירה זה לעוד 11 חודש, ומרדכי טען אין דבר כזה אסור לחכות שניה אחת לא רק שלא יהיה ליל הסדר לא יהיה כלום! צריכים עכשיו לבטל את הגזרה. אף אחד לא יחכה 11 חודש, כשהיטלר עלה לשלטון התחילו להרוג יהודים. כשהיטלר כבש את פולניה כבר הרגו באוקראינה יהודים לא חיכו שהיטלר יבוא, ראו יהודי הרגו אותו, האוקראינים בעצמם היו נכנסים יורים ביהודים, העולם הפקר! מרדכי אומר לה תשמעי זה לא כמו שאת חושבת המצב קטסטרופלי מתחילים להרוג יהודים ברחובות, המדרש אומר שהתחילו להרוג יהודים ברחובות.
מסביר ר' נתן כי אסתר אשה יראת ה' כלולה מכל הנשים שבעולם כמו שחווה היתה כלולה מכל הנשים הצדקניות עד סוף כל הדורות ועכשיו היא צריכה את הנס. הנס היה רק יכול להיות ע"י הביטול של אסתר למרדכי ע"י שהיא הגיעה לכזה ביטול למרדכי לא רק ביטול - "כאשר אבדתי אבדתי" .
Labels:
גאולה,
הרב אליעזר ברלנד,
משיח,
ניסן,
עלון כנישתא חדא,
פסח
יום שני, 4 באפריל 2016
הירשם ל-
רשומות (Atom)