יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

ברסלב אמת הרב אליעזר ברלנד: עלון כנישתא חדא גליון 53 חנוכה תשע"ז "אש המחלוקת"




ברסלב אמת הרב אליעזר ברלנד



שנת בצורת
כולנו מאמינים ויודעים שהי"ת שומע תפילה ומחכה לתפילתם של ישראל, אך בינתיים התקופה עד כה היא השחונה ביותר מאז התחילו המדידות, כך מוסרים החזאים. אומר הזהר (מקץ קצד:): "רִבִּי שִׁמְעוֹן אָמַר, עַד לָא אֵירַע לְיוֹסֵף הַהוּא עוֹבָדָא, לָא אִקְרֵי צַדִּיק", עד שלא אירע ליוסף אותו מעשה [של עלילת אשת פוטיפר] לא היה נקרא צדיק. ממשיך הזהר (שם, לפי פירוש המתוק מדבש) "והשכינה שהייתה עם יוסף בבית האסורים נתעלתה עימו, כאשר יצא, ככתוב: "וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר", כפשוטו, נתעלה מהבור ונתעטר בשכינה הנקראת באר מים חיים". מגלה לנו ר' שמעון דבר נפלא: "בתחילה (כאשר הצדיק היה בבית הכלא) הייתה המלכות כבור בלי מים..., ועתה שיוסף יצא מהבור נפתח מקור מימי השפע של היסוד להשפיע למלכות (לארץ ישראל, לעם ישראל)". כאשר הצדיק שרוי בבור אין גשם, אין השפעות לעם ישראל משום שהשכינה שרויה בצער, אך כאשר יוצא הצדיק, איתו חוזרות כל ההשפעות.

 "בגלל שרודפים ומצערים את הצדיק"
"וּכְשֶׁנִּכְנָעִין מְאוֹרֵי אוֹר, אֲזַי מִתְגַּבְּרִין מְאוֹרֵי אֵשׁ וּמִזֶּה בָּאִין שְׂרֵפוֹת בָּעוֹלָם, חַס וְשָׁלוֹם עַל יְדֵי שֶׁמִּתְגַּבְּרִין וְנִתְגַּדְּלִין בְּשֵׁם אֵלּוּ הַמְפֻרְסָמִים שֶׁל שֶׁקֶר שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִתְעַלֵּם שֵׁם ה, חַס וְשָׁלוֹם וְנִכְנָעִים מְאוֹרֵי אוֹר, וּמִתְגַּבְּרִין מְאוֹרֵי אֵשׁ בְּחִינַת: ''מִמָּרוֹם שָׁלַח אֵשׁ'' שֶׁזֶּה בְּחִינַת שְׂרֵפַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ שֶׁנַּעֲשִׂין גַם כֵּן עַל יְדֵי הִסְתַּלְּקוּת מְאוֹרֵי אוֹר שֶׁעַל יְדֵי זֶה נִתְגַּבְּרוּ מְאוֹרֵי אֵשׁ כַּנַּ''ל." (ליקוטי מוהרן חלק ב' תורה סז)
לאחר פסק הדין בבית המשפט השלום בירושלים החלו לפתע שריפות ברחבי הארץ, בעיקר התרכזו השריפות באזור הצפון בו נמצא כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הרב החסיד רבי נחמן כ. שליט"א ששהה באותו העת ליד המקובל הצדיק הרב דב קוק שליט"א מטבריה שמע אותו אומר: "כל השרפות הקשות שמשתוללות עכשיו באזור זכרון יעקב זה בגלל שרודפים ומצערים את הצדיק הקדוש הרב אליעזר ברלנד שליט"א ובפרט שמידת הדין פגעה אצלנו בצפון. וצריכים לדעת שהשריפות הקשות שמשתוללות שם בכמה מוקדים זה בגלל שהרב ברלנד נמצא באזור הצפון ליד טבריה והמדרש אומר שרודפים ומבזים את הצדיקים הקדוש ברוך הוא מביא שרפות לעולם! ושיזהרו כל המעלילם ומדברים עלילות וכזבים על צדיק קדוש ונורא כזה  שישוב בקרוב, יש דין ויש דיין, ממש יתגלה כבודו וחפותו לעיני כל." ואכן, אומר רבי נחמן בספר המידות (ערך צדיק): "כשיש מחלוקת על הצדיק האמת – באים שרפות" וממשיך רבינו בסעיף קסה: "ע"י הגדלת העולם על הצדיק נתעורר, חו"ש, חרון אף, גם שרפה נתעורר".
זה נראה טבעי? זה נראה מיקרי? רגע אחרי ההחלטה נגד הרב שליט"א ופתאום כל המדינה עולה באש. באמת, מתי נתעורר?! הרי בתחילה ניסו לתרץ זאת כארועי טרור ואף קראו לזה אינתיפאדת האש, הכל, רק לא להודות שזה מלמעלה. לבסוף, אחרי שנשכחו מקצת הארועים התברר שיש רק שלושה ערבים עצורים ובאמת אין שום הסברים לסיבת פריצת השרפות. אך, במסגרת החיים הידועה בה רובנו נמצאים ובהרגלנו הידוע לטייח דברים ולפוטרם כמקרה או שפשוט להתעלם ולהניחם עמוק בתוך הלב, אפשר להתחמק מהתמודדות עם מקרים הרי גורל אלו. אבל, לצערם של כל המדחיקים, השם יתברך חפץ לגאול אותנו והוא שולח לנו רמזים חדשות לבקרים. והנה, בדף היומי של אותו יום המשפט (כג חשוון תשע"ז) במסגרת הלימוד הקדוש של דף היומי בתלמוד הבבלי, נידונה הסוגיה המפורסמת בשמה - תנורו של עכנאי. בסוגיה מתוארת מחלוקת החכמים על רבי אליעזר הגדול (בבלי, בבא מצעי דף נט:), לאחר שקמו החכמים על ר' אליעזר מספרת הגמרא הקדושה כי - "כל מקום שנתן בו רבי אליעזר עיניו, נשרף!" 


מדוע שרפות ענק פוקדות פתאום את דרום מזרח ארה"ב?

בעוד דברי המקובל הצדיק הרב קוק שליט"א התקבלו כמעט פה אחד ולמעשה ביטאו תחושת בטן שהייתה אצל רבים באותו הזמן. אך, כאשר באים לבחון את המתרחש כעת בארה"ב של אמריקה צריכים קצת הסבר בכדי להבין את הקשר הדברים. "מדוע שרפות ענק פוקדות פתאום את דרום מזרח ארה"ב"? זועקות הכותרות באמריקה בימים הללו. אנשים מתים שם בזמן שיערות שלמים סביב טנסי בוערים באש ופולטים עשן סמיך על כל הסביבה. נכון ששרפות ענק אינן דבר נדיר בארה"ב, אולם הזמן הנוכחי לא היה אף פעם תקופה של שרפות, ומכאן התימהון הגדול שמעוררות השרפות בלב תושבי ארה"ב. אז באמת שכל מה שקורא עם הצדיק יסוד עולם משפיע על העולם כולו (לקמן), וכמו שהרב שליט"א אמר מספר פעמים בעבר: "כל מה שקורא עם 'שובו בנים' משפיע על ההתרחשויות בעולם כולו". בכל זאת, למה דווקא כעת ? 
בזמן האחרון נסעו שניים מתוך קומץ הרודפים אחר כ"ק מורינו הרב שליט"א לארה"ב בנסיון להדליק את אש המחלוקת גם שם. הדבר קרה אחרי שנוכחו לראות שאחרי כל מאמציהם בארץ, ב"ה, וראשי היהדות אינם נוהרים אחר שקריהם. אין אנו רוצים להזכיר שמות, בפרט שבאמת אין פה מחלוקת, אחרי ככלות הכל כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ותלמידיו אינם לוקחים צד במחלוקת, יותר מדובר כאן בסיפור של נרדף. אך, כמו שמובא במדרש (ילקוט קרח) בוא וראה כמה מחלוקת עושה, שכן מחלוקת חסר האות ו' - מחלֹקת בנוטריקון: מכה, חרון, ליקוי, קללה, תכלית. כלומר, שהמחלוקת מביאה כליה לעולם. ולפי גודל חשיבותו של בעל המחלוקת, כן יגדל עונשו, כמו שכתוב בתנא דבי אליהו פרק יח, ולכך כתוב בפרשת קרח (במדבר טז, ב): "נשיאי עדה קריאי מועד" וגו', להורות לנו את גודל עוונם. (שמירת הלשון, שער ראשון – שער הזכירה – פרק טו)

ה' לא מוחל
הרב שליט"א אמר באחד מהשעורים האחרונים: "כולם ראו שרודפים את דוד המלך וכולם שתקו, דוד היה עם 600 איש (400 משפחות) בלבד, עם תינוקות בידיים. הם רצו מיער ליער ומגבעה לגבעה, לא היו להם מטוסים ומכוניות, הלכו יחפים. כל מה שחלקו על דוד והוא היה צריך לנדוד עם שש מאות האנשים ותינוקות מתרחש עד היום. כל מי שהיה אז נמצא עד היום, אנשים נולדים היום ולפני אלפי שנים הם היו בין רודפי דוד המלך, או שהם לא מחו. הם נתנו לדוד ואנשיו לרוץ יחפים עם תינוקות בידיים. ה' לא מוחל. כל האסונות והשואות מגיעים מכוון שרואים שרודפים את הצדיק וכולם שותקים, אם היו מוחים לא היו אסונות."
"אם היו מתדבקים בצדיק בזמן השואה ואומרים בזכות הצדיק היו ממתיקים את כל הדינים. כשנאחזים בצדיקים ממתיקים את כל הדינים. נטורי קרתא (שומרי העיר) האמתיים הם המקורבים לצדיק. הצדיק הוא ששומר על כולם, על כל העולם. הצדיק הוא הבוקר, הוא היחידה, הוא האור האמתי, יש לו ש"ע ריבוא נהורין. וכי אנחנו מצאנו את הצדיק? אנשים מתייאשים! אך חייב האדם לומר שהוא לא מתייאש וממשיך לחפש את הצדיק. לא מספיק לחפש את הצדיק, צריך לחפש יותר ויותר. להמתין, לא להיבהל מהלשון הרע, להמתין עד שה' יגלה את האור האמת"י.

250 מוקדי אש ברחבי הארץ – האם רק מקרה?
לכתחילה הייתה כוונתנו לעורר את הציבור לכל המאורעות שמתרחשים מסביבנו והמילים שכתבנו באו מתוך שמיעת וציטוט דברי הרב שליט"א, המדרשים ודברי צדיקי האמת שמיהרו להזהיר ולעורר את הציבור אחרי שהחלו האסונות. יחד עם זאת באנו להוסיף שמדווחים כי במאורעות האש היו 250 מוקדי אש שונים, כמובן ששום דבר לא מקרי, אך הסוד לא היה נהיר לנו. והנה, בס"ד זכינו למצא את דברי הזהר הקדוש (ויחי ריז:) "אמר ר' יהודה, אוי לבני העולם, אשר בני אדם יש להם עיניים לראות ואינם רואים, יש להם אזנים לשמוע ואינם שומעים.., כי כל יום ויום נשמע כרוז ב- 250 עולמות.." (מתוק מדבש שצה). במילים פשוטות, הזהר מסביר בהמשך שהכרוז הזה יוצא בלילה, בזמן שניתן לקליפות רשות לינוק ממקור הקדושה (ממלכות דאצילות). אז העולם מזדעזע ומתחלחל לקול הקורא מתוך חשש שהטומאה לא תיקח יותר מהראוי לה. כדאי מאוד להסתכל שם, בפרט שמדברי הזהר ניתן להבין כי ע"י מסירת הנפש של הצדיק הוא ממש בולם את הטומאה מלהמשיך ולכלות את הטומאה, עד שבעז"ה יתהפכו מאורי האש למאורי האור והגלות תהפך לגאולה.   




"הוֹצִיאוּהָ וְתִשָּׂרֵף"
והדברים מתחברים אט אט, כי התקשורת החוגגת  על דברי הרב שליט"א שאמר במשפט, כי בתקופת התנ"ך היה חייב שריפה. אנשים קפצו על זה כמוצאי שלל רב ועטו לרקוד על דמו של הצדיק, אך היום מתחברים הדברים. במשפט שאלו את הרב שליט"א מה יש לו להגיד, הרב אמר "יהודה בנו של יעקב אמר 'הוֹצִיאוּהָ וְתִשָּׂרֵף' ואז כתוב 'הִוא מוּצֵאת...' לשון הפשט מדבר על 'הוצאה', ולשון הדרש מדבר על 'הצתה באש'. במשפט היהודי העתיק על מעשים כאלה היה עונש של שריפה וסקילה, היום השתנו העיתים ויש המון הקלות".
עם ישראל נמצא היום במצב נורא ושקוע במעשים כ"כ נוראים עד שכפי מידת הדין לא היה לנו זכות קיום, ח"ו, אילולי הצדיקים המגנים על הדור (בבלי סוכה ועוד). בדיעבד התברר כי הרב שליט"א למעשה קיבל על עצמו להישרף במקום עם ישראל, בכדי להקל מעליהם את הדין, כמו שאומר המדרש שעדיף לאדם לזרוק עצמו לכבשן האש ולא לבייש את חבירו ברבים. נכון היו שריפות, משמיים הראו לנו עד כמה עמוק הדין הנגרם מביזוי הצדיק, יתרה מכך מראים לנו כדי שנבין עד כמה הרב ממתיק מעלינו דינים. כי אם הרב שליט"א לא היה מקבל על עצמו את כל הרדיפות והביזיונות כל המדינה הייתה עולה באש.
מיד לאחר שהרב שליט"א אמר את דבריו פרצה שריפה בכל המדינה. זה מה שהרב שליט"א אמר - יש לנו עדות מהימנה מפיו של אהרן שוורץ, אשר ישב ליד הרב שליט"א במשפט ורשם בדיוק את דברי הרב.
יהי רצון שיתמתקו כל הגזירות מעל עם ישראל ושנזכה במהרה לגאולה השלימה, כמו שהרב רוצה - גאולה ברחמים, בה כולם נגאלים.


"שהמלכות מתחילה להתוודע ולהגלות בתחתונים הדבר בא בקושי"
מגלה הזוהר הקדוש סוד נורא (וישלח קעד.): "ורזא דא בכל שירותא דאתיא לאשתמודעא בקשיו איהו", כל פעם שהמלכות מתחילה להתוודע ולהגלות בתחתונים הדבר בא בקושי. כלומר, כל התחלה של שלב רוחני חדש אליו עם ישראל נכנס חייבת להיות בקושי. ואכן, דבר פשוט הוא שמאז שהרב שליט"א החל את המהלך החדש התחיל גם העולם כולו לחוות זעזועים רבים ולא פשוטים. משטרים איתנים נפלו ומדינות שנראו בטוחות כ"כ התרסקו לרסיסים רבים.  כמו שאמר הרב שליט"א מספר פעמים בעבר שכל מה שעובר על עם ישראל ובפרט מה שעובר על הצדיק ואנשיו, משפיע על העולם כולו.
אמנם בהתחלה היה קשה יותר לקשר בין המהלך אותו התחיל הרב שליט"א ובין התופעות שמתחוללות במקביל בארץ ובעולם כולו, המהלך נראה בהתחלה כשייך רק לקהילת שובו בנים על תלמידיה ובית הרב. אך, ככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים נוכחים בקשר החזק והכלל לא מקרי. כמו שסיפר נכדו של הרב שליט"א, הרב חיים רייכר: "הרב שליט"א כבר גילה לי חלק מהסודות אותם אסור לספר, מדוע דברים קראו, איך שהרב סינן את סוג המתקרבים אליו מכל אלה שחיפשו כסף, גאווה, מעמד וכבוד. לאיזה רב או אדמו"ר יש כאלה תלמידים שאחרי חמש שנים של ייסורים עדיין מוסרים נפש? רואים שיש פה אנשים שספגו ולמדו מהרב שליט"א את הדרך. וכל מי שלא היה נאה לו, וכל מי שלא נאה לו מוזמן ללכת, יש מספיק מקורבים, אלפים חדשים וישנם דברים נסתרים שאנו לא מבינים אותם. אלפים מתקרבים, ליטאים, רבנים, אדמורי"ם שאני מדבר איתם ואני בקשר רציף איתם, כאלה שנפתח בפניהם עולם חדש של מוח גדול, שירה ניגונים, של ברסלב אמיתי, לא ברסלב שמדברים על אחרים, לא ברסלב שאומרים שאנחנו הטובים."

"תשע"ז שנת הגאולה"
בשיחה לישיבת מתחברים ביארצייט של רבינו השנה אמר הרב שליט"א: "אדם הראשון חטא לפני 5777 שנה. והשנה שלנו תשע"ז היא כנגד 777 וממתיקה את החטא. אנשי כנסת הגדולה ידעו שהסוד הזה הוא הכי גדול.., 777 יהיה רק עוד אלף שנה, משיח צריך לבוא בשנה הזו." ובערב חג הסוכות אמר הרב שליט"א: ""כי כה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, עוֹד אַחַת מְעַט הִיא; וַאֲנִי, מַרְעִישׁ אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, וְאֶת-הַיָּם, וְאֶת-הֶחָרָבָה. וְהִרְעַשְׁתִּי, אֶת-כל-הַגּוֹיִם, וּבָאוּ, חֶמְדַּת כל-הַגּוֹיִם; וּמִלֵּאתִי אֶת-הַבַּיִת הַזֶּה, כבוֹד–אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת. לִי הַכסֶף, וְלִי הַזָּהָב–נְאֻם, יְהוָה צְבָאוֹת. גָּדוֹל יִהְיֶה כבוֹד הַבַּיִת הַזֶּה הָאַחֲרוֹן, מִן-הָרִאשׁוֹן–אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת; וּבַמָּקוֹם הַזֶּה אֶתֵּן שָׁלוֹם, נְאֻם יְהוָה צְבָאוֹת". (חגי פרק ב). כל זה הולך על בנין ביהמ"ק שיבנה בשתע"ז. "כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת:  שִׂימוּ לְבַבְכֶם, עַל-דַּרְכֵיכֶם. עֲלוּ הָהָר וַהֲבֵאתֶם עֵץ, וּבְנוּ הַבָּיִת; וְאֶרְצֶה-בּוֹ ואכבד (וְאֶכָּבְדָה), אָמַר יְהוָה"(חגי א). תביאו דיקטים, תביאו קרטונים, לא היה אז אבנים, לא היה זהב, לא היה כסף. "ואכבד", חסרה האות ה', לכן, חמישה דברים חסרים בבניין בית שני בגלל שעם ישראל לא עלה, עלו רק 40 אלף במקום מליונים. כמו שאמר ריש לקיש לרבא בר בר חנא: בגלל שלא עליתם ביחד לא זכיתם לבית של אש. כי ברגע שכולם עולים לארץ ישראל באותו הרגע ירד בית של אש."
"כל אחד חושב רק על הבית שלו, אף אחד לא חושב על ה'. עם ישראל נרדף, 80 שנה עברו ועדיין יש אינתיפאדות והריגות, עכשיו זה תשע"ז שנת הגאולה – 777 – כל דברי הנביא הולכים על תשע"ז, זה דבר שקורה אחת לאלף שנה. כל יהודי ויהודי הוא מנורת זהב, הוא היה בקודש קודשים."  
ובשעור האחרון מכסליו אמר הרב שליט"א: "בכל דור צריך להגיע משיח וה' דוחה את זה. השם מחכה שאנשים יחזרו בתשובה מתוך בחירה. ה' מחכה לאתערותא-דלתתא ואז יבוא משיח, אם אנשים לא יעשו תשובה לא יבוא משיח. והרב הוסיף: "מהיום (ח' כסליו, ויגיד כל אחד מרגע שישמע זאת) כל אחד צריך להגיד לפני השינה פרק ד פסוק ח' בספר מיכה, "וְאַתָּה מִגְדַּל-עֵדֶר, עֹפֶל בַּת-צִיּוֹן--עָדֶיךָ תֵּאתֶה; וּבָאָה, הַמֶּמְשָׁלָה הָרִאשֹׁנָה, מַמְלֶכֶת, לְבַת יְרוּשָׁלִָם", במשך 40 יום. מי שיאמר זאת 40 יום יום יזכה להביא את המשיח". עד כאן דברי הרב שליט"א.
 כולנו יודעים שכל ההתחלות קשות, ובטח מהלך גדול שכזה של טיהור העולם מזוהמתו, אותו התחיל הרב שליט"א, אך הגיע הרגע בו הרב החל מעט להסיר את המחיצה ולגלות לנו עד לאן הדברים מגיעים. נכון, כולנו הרגשנו שמתחולל פה משהו גדול, אבל כעת מגלה הרב שליט"א שהמהלך אותו התחיל יסתיים רק בבניין בית המקדש ובהמלכת משיח צדקנו.

התשלום עבור התגלות מלכות ה' בעולם 
ממשיך הזוהר הקדוש (שם): "ועל דא אית בה דינא דמותא, ומתמן אתישבת, הכא כד בעא לאתתקנא ולנטלא ביתא, אתעביד דינא ברחל, ובתר כן אתתקנת לאתישבא. כד בעא לאשתמודעא מלכותא בארעא, שריא בדינא, ולא אתישבת מלכותא בדוכתא כדקא יאות, עד דאתער דינא בשאול לפום עובדוי, ולבתר אתישבת מלכותא ואתתקנת." הזוהר הקדוש מגלה לנו שההתחלות אינן סתם קשות, אלא שהתשלום עליהן הוא גבוהה מאוד עד כדי מיתה ממש. כי בנין המלכות הוא ע"י דין וגבורה שהוא שורש המוות, וזו הסיבה לפטירת רחל אימנו וזו הסיבה לפטירת שאול המלך, כל שכן בזמן שצריכה להתגלות מלכותו של משיח צדקנו והמלכת ה"י על העולם כולו. אנחנו חוזים מידי יום ביומו בקשיים המתגברים, פטירת הצדיקים, פיגועי ההרג והאיבה הקשים מנשוא וצרות היום יום בגוף, בנפש ובממון. ומול כל התגברות הדינים עומד הצדיק יסוד עולם ומוסר נפשו בכדי להמתיק את הגזרות ולהביא את הגאולה ברחמים רבים, רחמים כאלה בהם כולם נגאלים. 

צַדִּיק הַדּוֹר סוֹבֵל יִסּוּרִין בִּשְׁבִיל כְּלַל יִשְׂרָאֵל
ואומר רבינו הקדוש (ליקוטי מוהר"ן קיח): "וְאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (עיין סנהדרין צח וברש"י שם, ועיין זוהר ויקהל רי"ב) כִּי מָשִׁיחַ סָבֵל מַרְעִין עֲבוּר כָּל יִשְׂרָאֵל כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (יְשַׁעְיָה נ"ג) : "וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵינוּ" בְּכֵן כָּל צַדִּיק הַדּוֹר הוּא גַּם כֵּן סוֹבֵל יִסּוּרִין בִּשְׁבִיל כְּלַל יִשְׂרָאֵל לְהָקֵל מֵעֲלֵיהֶם כִּי הוּא בִּבְחִינַת מָשִׁיחַ כַּנַּ"ל (תֵּצֵא ר"פ) "וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵינוּ" דְּאִתְעֲבִד חֹל בְּגִינַיְהוּ וְזֶהוּ דְּסָבֵל מַרְעִין.., דְּאִתְעֲבִד חֹל וּבִבְחִינָה זוֹ, סָבֵל מַרְעִין לְכַפֵּר עַל יִשְׂרָאֵל אַך כָּל זֶה הוּא מִפְּשָׁעֵינוּ דַּיְקָא כִּי מֵחֲמַת פְּשָׁעֵינוּ, אֵין אָנוּ מַשִּׂיגִין הַדְּבָרִים רַק בְּדֶרֶך חֹל כַּנַּ"ל וְהוּא סָבֵל מַרְעִין" וגו'. כאן מסביר רבינו שהצדיק סובל עוונות בכדי להקל הסבל הגדול מעל עם ישראל, אך עדיין לא ברור לגמרי עד כמה ממתיק הצדיק את הדינים מעל ישראל והאם הצדיק יכול להמתיק גם את גזירות המות חו"ש.

מסירת השם היא מסירת הנפש ממש
עונה רבינו הקדוש (שם רס) "..וְלִפְעָמִים בָּא לְצרֶך זֶה הֲרִיגָה, חַס וְשָׁלוֹם שֶׁנֶּהֱרָגִין, חַס וְשָׁלוֹם, כַּמָּה וְכַמָּה נְפָשׁוֹת מִיִּשְׂרָאֵל כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה יִחוּד עַל יְדֵי נַפְשׁוֹתֵיהֶם הָעוֹלוֹת לְמַעְלָה כִּי לִפְעָמִים צְרִיכִין אֶל הַיִּחוּד הַרְבֵּה נְפָשׁוֹת מְאד, חַס וְשָׁלוֹם עַל כֵּן בָּא הֲרִיגָה, חַס וְשָׁלוֹם וְכֵן עַל יְדֵי אֲבֵדַת הַשֵּׁם, הַיְנוּ הַמְפֻרְסָם דְּהַיְנוּ שֶׁיֵּשׁ אֶחָד שֶׁהוּא מְפֻרְסָם וְאֵינוֹ מְפֻרְסָם דְּהַיְנוּ שֶׁהוּא מְפֻרְסָם בְּפִי כּל וְהַכּל מְדַבְּרִים מִמֶּנּוּ וְאַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מְפֻרְסָם, כִּי אֵינוֹ חָשׁוּב כְּלָל וְיֵשׁ אֶחָד שֶׁאֵינוֹ חָפֵץ בָּזֶה, רַק שֶׁאִבֵּד אֶת הַמְפֻרְסָם דְּהַיְנוּ אֲבֵדַת הַשֵּׁם שֶׁהִיא הַנֶּפֶשׁ דְּהַיְנוּ אַף עַל פִּי שֶׁאֵין רְצוֹנוֹ שֶׁלּא יִהְיֶה מְפֻרְסָם אַף עַל פִּי כֵן אִבֵּד אוֹתוֹ כְּמוֹ שֶׁאָדָם אוֹבֵד דָּבָר שֶׁלּא בִּרְצוֹנוֹ דְּהַיְנוּ שֶׁאִבֵּד אֶת הַשֵּׁם, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְפֻרְסָם שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֵׁם בָּעוֹלָם אֲבָל יֵשׁ אֶחָד שֶׁעוֹשֶׂה זאת בִּרְצוֹנוֹ וּבְדַעְתּוֹ שֶׁמּוֹסֵר אֶת נַפְשׁוֹ עַל קִדּוּשׁ הַשֵּׁם דְּהַיְנוּ הַמְפֻרְסָם שֶׁלּוֹ, שֶׁהוּא בְּחִינַת שֵׁם כַּנַּ"ל, שֶׁהוּא בְּחִינַת נֶפֶשׁ כַּנַּ"ל וּמֵחֲמַת זֶה אַף עַל פִּי שֶׁהוּא מְפֻרְסָם אַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מְפֻרְסָם כְּלָל כִּי אַדְּרַבָּא הוּא לְהֵפֶך, כִּי הַכּל דּוֹבְרִים עָלָיו, וּבוֹדִים עָלָיו כְּזָבִים שֶׁלּא עָלָה עַל דַּעְתּוֹ וְיֵשׁ לוֹ שְׁפִיכוּת דָּמִים מַמָּשׁ מִזֶּה וְעוֹשֶׂה זֶה בְּכַוָּנָה, כִּי הוּא בְּחִינַת מְסִירַת נֶפֶשׁ מַמָּשׁ כִּי הַשֵּׁם הוּא הַנֶּפֶשׁ כַּנַּ"ל, וְגַם יֵשׁ לוֹ שְׁפִיכוּת דָּמִים מִזֶּה כַּנַּ"ל וְהוּא מַצִּיל אֶת יִשְׂרָאֵל בָּזֶה מִמַּה שֶּׁהָיָה רָאוּי לָבוֹא עֲלֵיהֶם חַס וְשָׁלוֹם, בִּשְׁבִיל הַיִּחוּד כַּנַּ"ל וְעַל יְדֵי מְסִירַת שְׁמוֹ שֶׁהוּא נַפְשׁוֹ כַּנַּ"ל הוּא מַצִּיל אוֹתָם כַּנַּ"ל."

הרב שמואל אוירבך שליט"א אמר לי – "דבר ראשון צריך לבער את זה"
"כאשר יצא הרב שמואל אוירבך שליט"א מאולמי תמיר בירושלים ניגשתי אליו ואמרתי לו בכאב: הרב אוירבך, הרב אוירבך, מה יהיה? הם משמיצים את הצדיק הרב ברלנד. משמיצים אותו ואת הקהילה שלו, הם לא מפסיקים להשמיץ, תראה יש פה קונטרס שהם הוציאו, מלא בשקרים ודברי הבל", סיפר הרב אהרון בוימל בקו המידע. "ענה לי ביידיש רב שמואל שליט"א: 'נו.. ובערת הרע מקרבך, דבר ראשון צריך לבער את זה' !!! מצווה עלי הרב אוירבך. לא הבנתי את כוונתו של הרב, אז שאלתי את הגבאי שהיה עימו לפשר כוונתו. עונה לי הגבאי: 'הרב אוירבך שליט"א אומר לך שאתה צריך לעשות בערת הרע מקרבך, אז קדימה תקרע את הקונטרס הזה וקיים את המצווה'! עמדתי מולו וקרעתי את זה ממש לגזרים. רב שמואל כ"כ נהנה ואמר לי: 'או, ובערת הרע מקרבך'. אז אמר הרה"ג הרב שמואל אוירבך שליט"א: 'הגה"צ הרב אליעזר ברלנד הוא צדיק גמור'. (ניתן לשמוע את הדברים בקו המידע המרכזי של ברסלב 02-8008800)
אך, בעוד המחלוקת על כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א רק גדילה, כאשר אנשי בליעל טופלים שקרים ומגבבים דברי הבל שלא היו ולא נבראו כנגד הצדיק ואנשיו, מגיב הרב שליט"א: "אני מבקש מכל אנשי שלומנו, מכל שובו בנים, לא להגיב, לתת (לרודפים) לעשות ככל העולה על רוחם, "כל רוחו יוציא כסיל"". כן, לא טעיתם, בעוד שרודפים אותו ומנסים בכל כוחם להרע לו בתואנות שקר מבקש כ"ק הרב שליט"א לא לרדת לרמתם של החולקים ולא לגמול להם כמו שמגיע להם.
"רבינו אומר (ליקוטי מוהר"ן תורה רעב), שזורקים על האדם יהלומים (כשמבזים אותו) שלא יחזיר אותם. אנחנו צריכים לקבל את הכל באהבה, לא להגיב, לא לענות, לא לעשות שום פרובוקציות. צריך לסייע להם בכל מה שהם צריכים, בכסף, במכוניות. שישמיצו וידברו ככל העולה על רוחם. כל הביזיונות הם רק לטובתנו וזה עושה כלי לאור אין סוף". (ניתן לשמוע את דברי הרב שליט"א בקו המידע המרכזי של ברסלב 02-8008800)

"זה הכל טוב לרב ברלנד, אבל הקב"ה אינו מתחשב בזה"
למרות שכל גדולי ישראל נמצאים לצידו של הרב שליט"א ומבינים שהצדיק לוקח על עצמו את כל ייסורי עם ישראל ממשיכים אנשים רעים ומבולבלים אלו לזרוע שנאת חינם בלבבות אנשים תמימים שלא בקיאים בכוונתם הערמומית והנסתרת. עליהם אמר הגה"צ המקובל הרב דוד חיים שטרן מבני ברק: "דעו לכם שהרב ברלנד הוא צדיק וטהור ומעולם לא חטא, הוא נקי וזך כמו תינוק בן יומו, אין לו שום שייכות לחטא. תדעו שלא מהיום הרב ברלנד יודע את התורה כולה, אני זוכר אותו לפני 50 שנה וכבר אז ידע את כל התורה כולה. מעבר לכך, הוא קדוש וטהור, הכל זה עלילה שפלה – וכל אלה שרודפים אותו לא יזכו לצאת מהגיהינום. תדעו לכם שהרב ברלנד שליט"א בקרוב יצא, יזכה לראות את הגאולה והם לא יזכו, לא יהיה להם שום חלק בגאולה." שאל אותו הרב פרקש שיחד עם הרב מאיר שלמה שליט"א הלכו לנחמו על פטירת אחותו ז"ל: "אבל הרב ברלנד שליט"א מתפלל עליהם ומלמד עליהם זכות"? ענה להם רב דוד שטרן: "זה הכל טוב לרב ברלנד, אבל הקב"ה אינו מתחשב בזה, הוא ימית את כל החולקים במיתה משונה. הם עושים לו עוול שאין לשער ואין לתאר, אני לא יודע למה צדיק וטהור כזה שאין לא שום חטא יושב בכלא. אלה שעושים לו זאת הם רשעים ארורים, הם לא יזכו להיות בגאולה ויעברו כמה מדורי גיהינום, אני לא מקנא בהם ממה שהם יעברו". במקום נוכחו רבים והרב שטרן אמר את דבריו לפני כולם.
רבי דוד אבוחצירא: "הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א כבר נושע"
לא יאומן, ככל שאותם חורשי הרעה משתדלים לשדל בשקריהם עוד אנשים תמימים ולהפרידם משני עולמות, מגיעים יותר ויותר תגובות מצד גדולי הדור, רבנים,  אדמור"ים ואנשי רוח שמואסים בשקר הנורא הזה. "לפני שעתיים הייתי אצל האדמו"ר, הגאון המקובל הרב דוד אבוחצירא שליט"א ושאלתי אותו מה יהיה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א והוא ענה לי: 'הוא נושע', כן כבוד הרב, עניתי לו, אבל הוא צריך רחמי שמיים הוא לא מרגיש טוב, התעקשתי ברגע של עזות דקדושה". 
"'שמעת מה אמרתי?' היסה אותי רבי דוד, 'הוא נושע. אתה מאמין'? שאל אותי שוב. כן, כבוד הרב. 
"'אם כך, הוא נושע'. אז הוא הראה לי במילים: 'אליעזר – אלוקים לא ראתה עין זולתך, יעשה למחכה לו.' ואז אמר לי רבי דוד: 'צדיקים אי אפשר לנגוע בהם כחוט השערה, אי אפשר לנגוע ברב ברלנד שליט"א'." את העדות הזה העביר אברך חשוב לקו ברסלב (028008800)


"תמיד אמרתי שהוא אדם קדוש"
הרב פרסטר שליט"א, מחשובי עסקני חסידות גור ומהמקורבים ביותר לאדמו"ר הרב דוד אבוחצירא שליט"א עלה לקו המידע והעביר מסר מיוחד: "ברוך ה', אני אוטם אוזני מלשמוע השמצות ורכילויות  כנגד כל יהודי, פשוט הגיעו אלי הודעות על אדם מסוים שכביכול הצטלם עם רבי דוד שליט"א במירון. אותו אחד ביקש ממנו ברכה, דאג שיצלמו אותו ולצערנו, אח"כ הפיץ כאילו ר' דוד דיבר איתו חו"ש כנגד כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א".
"ראשית אני מדבר מעצמי. כל מי שיעז לנגוע בשלומו של האיש הקדוש הזה, הרב ברלנד, שאני מכיר אישית כמתמיד עצום בתורה, יושב יומם ולילה על הלימוד, עובד ה' שכולו רוחניות שמבטל את גופו לגמרי, ינזק מזה. הערב הייתי אצל רבי דוד שליט"א שביקש ממני במילים הללו: 'תפרסם בשמי שכל הדברים הנ"ל, שכביכול דיברתי כנגד הרב ברלנד שליט"א הם שקר וכזב. זה חוצפה להגיד בשמי, להפך, אני מדבר עליו תמיד חיובי, שהוא איש קדוש'. הוא חזר וכפל את דבריו מס' פעמים: 'זה שקר, זה שקר, תפרסם בשמי. זו חוצפה, מה אני כבר לא יכול ללכת ברחובות? אדם מצטלם איתי ומפיץ בשמי דברים שלא היו, באיזו זכות הוא עושה זאת? האדם הזה הוא שפל'. האדם הזה שדיבר על הרב ברלנד שליט"א אין לו יראת שמיים ולכן יכול לדבר גם כנגד ר' דוד אבוחצירא שליט"א. אדם שפל כזה יכול להשתמש בכל האמצעים בכדי לקיים את הדמיון המטורף שלו נגד גדולי ישראל".
"אני חוזר על דברי רבי דוד אבוחצירא שליט"א: 'חוצפה, עזות מצח, שפלי הבריאה, לא היה ולא נברא, מעולם לא דיברתי כנגד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, להפך, תמיד אמרתי שהוא אדם קדוש'".

הרב שמואל שטרן שליט"א: "איך אנשים לא רועדים?"
"אני זוכר שלפני עשרות שנים אחד ממשפיעי ברסלב כתב לרב מכתב עם כל מיני טענות עליו והרב ענה לו במכתב כל מה שאתה אומר עלי זה נכון. כי זה ידוע שככה זה הדרך של הרב שכל מה שאומרים עליו הוא אומר זה נכון ועוד מוסיף על זה עוד ועוד... הרב תמיד חיפש בזיונות זה כל הדרך שלו תמיד לחפש עוד ביזיון ועוד ביזיון". סיפר הרב שמואל שטרן שליט"א לקו המידע והוסיף: "שומו שמים מה שאנשים מדברים זה לא הרוח והדרך של ברסלב - מחלוקות. יש הרבה מה לדבר טוב ולא להיכנס לכל מיני דברים לא טובים השם ירחם, כמו שרבינו כותב שאבשלום היתה לו עין רעה - זה דברים נוראיים. גם על רבי נחמן חלקו בלי סוף ורבי נחמן אמר על החולקים שהם ציירו לעצמם דמות ועל הדמות הזאת הם חולקים. זה לא באמת על רבי נחמן רק על הדמות שהם מציירים כרבי נחמן. אותו הדבר כאן, הם ציירו לעצמם דמות שזה ממש לא הרב ברלנד. הרב קירב עשרות אלפי אנשים. עשרות שנים, חמישים שנה אפילו יותר שהרב ברלנד מקרב, מחזק ומחזיר בתשובה. צריך להבין שהסטרא אחרא לא יכולה לסבול שיש רב כזה. הייתי עכשיו בארה"ב ראיתי בית כנסת בשם ותיקין. יש שם את המניין הראשון ותיקין שנפתח באמריקה ביררתי על זה שמעתי שהרב היה שם לפני שלושים שנה ואז הוא ייסד את המניין הזה".
"רבותי אני לא מבין! כל הזכויות של הרב! כל הנפשות שהרב קירב! כל התורה של הרב! איך אנשים לא רועדים?! בברסלב לא דיברו נגד אף אחד! איך אנשים לא רועדים??? אם זה היה חבר שלהם היו דנים אותו לכף זכות. אז על רב כזה גדול שקירב כ"כ הרבה"?

השטן מרוצה אפילו באלף עכו"ם תחת יהודי אחד
וכמו נאמר רק היום, מצאנו שיעור של כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מלפני 16 שנה, זה לשונו הקדוש: "מהתפילין של ראש יוצאת שערה קטנה באורך מילימטר שתיים והיא גדולה יותר מכל התפילין, כי אדם מבזים אותו, משפילים אותו, הוא כבר נהיה נקודה מיקרוסקופית כבר אי אפשר בכלל לראות אותו מרוב הביזיונות, מחרפים אותו ומחרפים אותו - צוֹפֶה רָשָׁע לַצַּדִּיק וּמְבַקֵּשׁ לַהֲמִיתוֹ - הוא מצפה אותו, הוא מבטל אותו לגמרי כבר לא רואים אותו אז הוא עולה לאריך, לעתיק, לאדם קדמון, הוא נכלל באין סוף, כבר נהיה אין. כתוב אצל דבורה: "וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ"(שופטים ה) 'הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עושים מאהבה ושמחים בייסורים' (בבלי שבת פח). שמחים בעלבונות. אומר ביאור הליקוטים: קבלת הביזיון זה שאתה ממצא אותו עד תומו, אומר זה מגיע לי ואני באמת לא בסדר ואני באמת שפל מכולם ואני גרוע מכולם (אור לכ"ז תשרי תשס"א".(

וממשיך הרב שליט"א את דבריו כמו נאמרו בנבואה: "עכשיו הולכים לצערנו כל שבוע כמה יהודים ואמרנו שעל ידי שמקבלים ביזיונות באהבה, תורה ר"ס, אפשר להציל הרבה. שכל אחד יקבל את הביזיונות באהבה כל אחד עובר ביזיונות בלי סוף מחברים משכנים מכל מיני אנשים וכמה שמקבל אותם יותר באהבה.., כל אחד גם יקבל על עצמו לקרוא את תורה ר"ס. האברך נ.פ צריך להדפיס את תורה ר"ס [בפורמט] כיס ששם הרב'ה מסביר שאם רוצים להציל את העם משפיכות דמים אז שכל אחד יקבל את כל הביזיונות באהבה ועל ידי השפיכות דמים שנשפך אצלו בלבו בזה הוא עושה את הייחודים שנעשים על ידי הקדושים והטהורים שנהרגים. בזה שאדם הוא מסכים שכולם יבזו אותו, כולם ישפכו את דמו בכל מיני צורות הוא מציל את כל עם ישראל. המגלה עמוקות אומר באופן כ"ב, כל אחד יראה את זה בבית וגם את זה תדפיס בסוף ר"ס, תדפיס את השורה הזאת שאין השטן מרוצה אפילו באלף עכו"ם תחת יהודי אחד הוא מוכן שימותו אלף ערבים אולי על ידי זה ימות יהודי אחד". עד כאן לשון הרב.

אומר הרב שליט"א – "כמה שאדם יותר איש אמת, יותר נלחמים בו"
דברי הרב שליט"א מאחד השעורים האחרונים: "אדם שהוא איש אמת שולחים עליו חצים מכל הכיוונים וכמה שאתה יותר איש אמת כך שולחים עליך יותר חצים, עושים עליך יותר מחלוקות ומדברים עליך יותר לשון הרע. חזקיהו היה ראוי להיות משיח, לכן בא עליו סנחריב עם  2 מליארד ושש מאות מליון חיילים בכדי להילחם בו. זה בדיוק כנגד מאה מליון הויות (מאה מליון כפול 26), בגלל שפוגמים בשם הויה מגיעים המזיקים. החצים היו מופנים על איש האמת (חזקיהו), כי כל כמה שאדם יותר באמת ה' מנסה אותו יותר בכדי לראות אם הוא נשבר וחו"ש נופל ליאוש או שמתחזק באמונה. כמה שאדם יותר איש אמת יותר נלחמים בו."
"סנחריב מגיע עם כל חֵילוֹתֵיוֹ לירושלים בערב פסח וחזקיהו אומר, אני עושה ליל הסדר כרגיל (הולך לישון), סנחריב לא קיים בכלל, אין כלום, יש רק את ה' יתברך. כמו שאמרה מרים לאביה עמרם כשהתגרש מיוכבד: אבא, אין פרעה בכלל, פרעה לא נברא. אם עמרם היה עומד בנסיון ולא מתגרש מאשתו היה נעשה התיקון השלם."
"ה' נשבע שתהיה גזרת סנחריב והוא יגיע עם חֵילוֹתֵיוֹ עד ירושלים, אבל אז ה' ישמיד אותו. כך גם לגבי הצדיק, לא שיך להתפלל שתופסק המחלוקת והלשון הרע כנגד הצדיק, זה יבוא בכמויות אדירות כמו סנחריב שבא על ירושלים. צריך להתפלל שיתגלה האור של הצדיק, חזקיהו היה בטוח שהכל הבל וסנחריב עם חֵילוֹתֵיוֹ לא היו קיימים בכלל. בשביל להגדיל את הנס ה' הביא אותם עד ירושלים ושם הפך את כולם לפגרים מתים. אדם שהוא איש אמת ה' נשבע שיהיו עליו מלחמות."

קבלת לשון הרע על הצדיק מעוררת דינים
"תא חזי כל שירותא תקיף ולבתר נייחא" (וישלח קעד.), בא וראה, אומר הזוהר, כל ההתחלות הן קשות, אבל אח"כ באה מנוחה ונחת. עם זאת, מסייג הזוהר הקדוש שאנו שצריכים לעורר את החסד שבימין ורק אח"כ יגיעו הנחת והרחמים. ואת הקושיה הזו הקשה כ"ק מורינו הרב שליט"א (שיעור שנמסר בבית"ר לפני היציאה לגלות), הרב שליט"א שאל, הרי מסירת השם של הצדיק היא למעשה מסירת הנפש שלו, וע"י קבלת הבזיונות באהבה הוא ממתיק את הגזירות מעל עם ישראל ומקרב את הגאולה. אך, מאידך רואים לצערנו שישנם מסכנים שנופלים לרשת הס"מ ומתפתים לקבל לשון הרע על הצדיק, והרי זה בעצמו מעורר דינים. 
הסביר כ"ק מורינו הרב שליט"א: כל עוד ישנם אלא שמאמינים שהכל שקר ושהצדיק הוא קדוש ללא כל עוררין, פועל הדבר להמתיק את כל הדינים מעל עם ישראל וכמו שאמר רבינו הקדוש: "כִּי הַבַּעַל דָּבָר שָׂם לִבּוֹ עַל זֶה מְאד עַכְשָׁו, לְבַלְבֵּל אֶת הָעוֹלָם כִּי יִשְׂרָאֵל הֵם עַכְשָׁו קְרוֹבִים אֶל הַקֵּץ מְאד וְיֵשׁ עַכְשָׁו לְיִשְׂרָאֵל גַּעְגּוּעִים גְּדוֹלִים וּכִסּוּפִין גְּדוֹלִים לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך אֲשֶׁר לא הָיְתָה כָּזאת בִּימֵי קֶדֶם וְכָל אֶחָד נִכְסָף מְאד לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך עַל כֵּן הֶעֱרִים הַבַּעַל דָּבָר וְהִכְנִיס מַחֲלקֶת בֵּין הַצַּדִּיקִים וְהֵקִים בָּעוֹלָם מְפֻרְסָמִים הַרְבֵּה שֶׁל שֶׁקֶר וְגַם בֵּין הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים הִכְנִיס מַחֲלקֶת גָּדוֹל עַד שֶׁאֵין אֶחָד יוֹדֵעַ הֵיכָן הָאֱמֶת עַל כֵּן צְרִיכִין לְבַקֵּשׁ מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַך לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק הָאֱמֶת (ליקוטי מוהר"ן תנינא עח).

וביוהנסבורג כשהתגברו הרדיפות הקריא הרב שליט"א את הליקוטי הלכות (ל"ה יו"ד סימני חיה בהמה טהורה ד לד) בעניין "שְֹפַת אֱמֶת תִּכוֹן לָעַד וְעַד אַרְגִּיעָה לְשׁוֹן שָׁקֶר", כולם חשבו שיותר נורא מזה לא יכול להיות, אך הרב שליט"א אמר: "זה עוד לא מספיק שקרים, כי אם עוד יש צדיקים סימן שהשקר עוד לא עוד לא השתלט כל-כך, כי יודעים שזה שקר אז השקר עוד לא ניצח. צריכים שהשקר ינצח, עד שהשקר לא מנצח לא יכולה להיות גאולה, ברגע שהשקר ינצח ואנשים יתבררו מתוך השקר המנצח, אז מרוב האמת שיש בתוכם רק אז.., וכיון שהשקר עדיין לא השלים אז לא יכול להיות משיח, משיח צריך להתגלות משיא השקר שיהיה שיא השקר, ומשיח והאנשים שלו הם לא יכנעו לשקר. אם יישאר איזה מניין, כמה אנשים, 'בי כנישתא חדא', משיח יוכל להתגלות. הוא יתגלה לאלה ומאלה לכל העולם."

"בפורים, בפורים"
סיפר האברך נתן שיינמן. "היום אנחנו מסתכלים על זה בחיוך, אבל באותו הזמן הרגשנו ממש בתוך הסיפור של הבעש"ט, כשהזוג רדף אחריו בכל בעולם בכדי להתברך בפרי בטן. הכל התחיל למעשה בשמחת תורה תשע"ג, ניגשנו אל הרב שליט"א וביקשנו ברכה, הרב אמר לנו להגיע אליו לבית"ר. הגענו, אך מאוחר מהשעה שהרב שליט"א אמר לנו ולא הייתה יותר קבלת קהל. ב- טו" בשבט תשע"ה דיברנו עם הרב שליט"א שאמר לנו להגיע לקריאת המגילה בזימבבואה. מסיבות שונות לא הצלחנו להגיע, אך בשיחת טלפון מזימבבואה אמר לנו הרב שליט"א "בפורים יהיה ברית – הברית תהיה בפורים". באותה שיחה הרב שליט"א הזמין אותנו שוב, הפעם לליל הסדר. קנינו כרטיסים, אולם ממש כמה ימים לפני החג הרב שליט"א עבר ליוהנסבורג. לא התייאשנו ושינינו את יעד הכרטיסים ואכן נסענו ליוהנסבורג. הדבר היה כרוך במסירות נפש, משום שלא היו נסיעות קצרות והייתה לאשתי בעיה עם מקום העבודה, ובגלל שהיא יוצאת לחופשה איימו שיפטרו אותה. שם התארחנו אצל משפחת אלימלך שאירחו אותנו כמו היינו הילדים שלהם.

"בליל הסדר הרב שליט"א לא יצא, גם בימי חוה"מ לא הצלחנו לראותו ואפילו את התפילה איתו פיספסנו משום שלא הודיעו לנו על קיומה. רק שהגענו כבר בחזרה למטוס הצלחנו לדבר איתו בטלפון. הרב אמר לנו שמיכוון שלא התפללנו איתו אנחנו צריכים לחזור שוב לשבועות, מסרנו שוב נפש והגענו לשבועות. בימים לפני שהגענו הרב שליט"א יצא ממש כל יום, כולם התפללו אותו, אבל ביום שהגענו הרב נעלם ואף אחד לא ידע היכן הוא. שוב לא ראינו את הרב, אח"כ זכינו להביא לרב שליט"א פדיון נפש".
"בראש השנה התפללתי באומן על הציון הקדוש והבטחתי לרבינו שאם אזכה לישועה אחזור אליו בכדי להגיד תודה. בינתיים הרב עבר להולנד, אנו רצינו לנסוע אליו, אבל חששנו לפספס אותו שוב. שברנו את מניעות השכל ונסענו, אך שוב, איך שהגענו אמרו שאנ"ש עברו כפר ולא יודעים היכן הם. בס"ד הגענו בערב שבת לכפר בו הם נמצאו וגם הרב שליט"א היה שם, לדאבונינו הרב לא יצא את פתח ביתו ולא השתתף בתפילות. אחרי תפילות ויחולים הצלחנו להיכנס ולפגוש את הרב. ממש כמה שעות לפני הטיסה נכנסנו אל הרב ומשום מה לא יצאו לנו המילים, הרב ישר התחיל להגיד איתי ברכות השחר ואז שאל אותנו מעצמו כמה זמן אנו נשואים, עניתי שכמעט שלוש. הרב שאל אם יש לנו ילדים,ענינו שלא והרב אמר, איך זה יכול להיות? וכפל את דבריו. הרב שם עלי את הטלית ואמר איתי קריאת שמע תוך שהוא נשען עלי כשמיצחו על מצחי. ראוי לציין שהחלום המשותף שלנו תמיד היה שיהיו לנו תאומים, הרב כתב לנו תפילה: "שנזכה ללדת תאומים". היינו חצי שעה אצל הרב והרגשנו פיצוי על כל מה שעברנו.

ב"ה, בערך שלושה שבועות לפני פורים, בתאריך כ'א אדר א, נולדו לנו תאומים, אך הם נולדו פגים. היה זה בדיוק שנה אחרי שהיינו אצל הרב. המוהל הגיע לבית החולים ואמר שהברית תהיה רק עוד שבועיים, בדיוק בפורים, שאז הולד בשבוע ה- 36. סיפרנו לו שלפני שנתיים הרב אמר לנו : "בפורים יהיה ברית – בפורים יהיה ברית" והוא התחיל לצחוק."

(ניתן לשמוע בקו שובו בנים אינטרנשיונל – 077-226-6423)

ברסלב אמת הרב אליעזר ברלנד